Sidan håller på att byggas om och kommer inom kort att flyttas, ber om ursäkt om det ser lite konstigt ut! Ni kan maila musik till [email protected]

Sveriges sämsta rapplåtar!
Follow duvetinte



Det finns många bra rapplåtar men det finns lika många dåliga också. Har letat och funnit många exempel som jag ska dela med mig till er. Om du vill skratta eller gråtta är upp till dig. Enjoy!


Här är två länkar till två låtar jag inte kunde fixa till bloggen.

Den här killen har inget flow i sitt rapp och det rappandet hänger inte ihop. Han slumrar även i rappandet emellanåt.
http://youtube.com/watch?v=jfXp-8bfO_w

De här två killarna är väldigt gulliga. Deras rappande är kanske rim i deras öron. Men de rappar om hur de tror att gangsters rappar. De rappar inte utifrån egna erfarenheter och sen ändrar de på deras röst när de rappar för att låta coola.
http://youtube.com/watch?v=3tZLWHCjJMo&feature=related


Konstigt nog så har jag på sätt och vis fastnat för den här låten. Jag gillar musiken men killen kan inte rappa och det enda han rappar om är pengar. Rappa om verkligheten och inte om bara en enda sak. Och hans rim suger!


Denna låt påminner mig om en dålig variation av Kartellen. De rappar om tråkiga saker i livet utan att veta vad de snackar om. Och ett dåligt beat är det också!


Deras dialekt sticker i mina öron och att de har skottlossningar i bakgrunden är bara patetiskt. Jag tycker inte rappandet går hand i hand med musiken.


Refrängen; "upp med tändarna" får mig att skratta. Eller "Varför kallar du Ali för lat"? Eller ett annat bra exempel "Jimmy, sluta kalla mina vänner för tjuvar. För de är alla vita, svarta, blåa, gula". Verkligen dåliga texter!


Killen kan ju inte rappa på ren svenska och vad rappar de om? Längtan till sommaren. Vilket är något positivt. Men hans meningar är nästan obegripliga och hans rapp är bara baserade på att hans ska rima inte att det ska ha en samanhängande berättelse. Killen är till och med osäker på vad det är hans ska rappa. om detta var deras video till låten, vad ska jag säga...killarna som är i bakgrunden är roliga.


Killarna har ett problem med människor som spelar wow och har försökt att dissa de genom en rapplåt. Tyvärr så är de bara killarna som åker dit på dissen. Dåliga rim och dåliga texter och ingen direkt låt heller. Även i detta fall bör uttalandet förbättras.


Deras texter är inte bra what so ever och de snor beats från andra låtar. Jag citerar en kompis "Lorents och M. Sakarias. låter som en svensk lil wayne, dvs jävligt dåligt".


Vad var killarna när de gjorde den här låten, 16? Refrängen är ju katchig men de kunde väl inte komma på nått er rap p så därför blev det bara "snubben trodde hn var cool för han hade en pistol". Denna låt är rappmässigt bättre än ovannämda men ändå rappar dogge inte bra i dena låt.

Kommentarer
Postat av: desio

du e sämst på kritik malika du har en bra sida men kan inte så mkt av det du skriver.....den första låten håller jag med värsta töntarna den var keff....andra låten framförd av fattaru den var sådär men grabbarna kan flowa dom har gjort bra andra låtar....o beatet det var live så du kan inte säga det var kefft din dumma fan....mahan låten det vetifan vad det e....stanislav e en handikappad kille du dissar din dumma jävel ha respekt...mayhem låten e keff ecuador samplingen tar för mkt ljud från själva låten men jag har hört sämre.....o DOGGE kan du inte dissa din dumma jävel...på den tiden fanns typ tre grupper som var kända du var säkert inte ens född för du skriver aldrig om gammla grupper...o den var den första hiphopen på svenska o det var så det lät sen har den ju utvecklats men så lät den i usa oxå....det var dåliga rim o sånt ..men då var det fett...du kan ju inte lägga en gammal låt idiot...o sluta slicka kartellens rövhåll hela tiden som att det e dina bästa kompisar....o jämför inte dom hela tiden...för kartellen e äkta dom e äkta verkligen men rap mässigt så håller dom inte heller hörruu men dom utvecklas mer o mer o skriver skönare o skönare men inte sveriges bästa ännu så slicka inte arsle ....så om du ska ta fram sveriges sämsta låtar gör det rätt ta fram från folk som satsat o satsar på rap inte skämt grejjer din skojjare det var det keffaste inlägget du gjort.....där gjorde du bort dig...dom flesta du la vara keffa men typ mahan o stanislav o den första snubben det där e ju inte hiphop skämt grejjer fan....förutom att en av dom e handikappad...men mayhem typ där la du en bra exempel.....men gör inte bort dig snorunge...

2010-05-07 @ 06:53:26
Postat av: Ebba

Jag pallade bara lyssna på en och den där snabba cash var rätt skön men han var ju dålig haha!

2010-05-07 @ 06:53:56
URL: http://ebbagratte.blogg.se/
Postat av: MJ

mirlinda innan du dissar låtar borde du bygga upp dina argument. det gäller låten babylon av fattaru, du skrev att texten inte handlar om nånting? och en dålig version av kartellen? skulle nog mer jämföra denna låten me carlito. De märks du inte är så insatt i politik eftersom babylon låten är feeeeeeeeeet. Lyssna på texten o använd ett uppslagsverk.

2010-05-07 @ 11:43:13
Postat av: Tiara

Haha men orka Desio, inte ens Melika som skrev juh x)

Slår vad om att Desio inte har nåt liv som sitter och orkar skriva en diss-kommentar till fel person.

Mirlinda och Melika, ta inte åt er, denna bloggen äger! =)



Längtar till sommaren, höll på att skratta ihjäl xD haha

2010-05-07 @ 14:21:18
URL: http://tiiara.blogg.se/
Postat av: ShadyBoy

Gillar du Eminem? Kolla in min länk.

2010-08-20 @ 23:01:31
URL: http://justshady.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: