Sidan håller på att byggas om och kommer inom kort att flyttas, ber om ursäkt om det ser lite konstigt ut! Ni kan maila musik till [email protected]

Samanfatning av dag 3, 4 & 5
Follow duvetinte

Jag har gått runt hela dagen och tänkt på denna resa som vi gjort, jag träffa så grymma människor som jag verkligen fastna för. Tänjer fortsätta lägga upp bilder från resa.

Dag 3 Göteborg
Vi var rättare sagt helt döda denna dag och tog en liten sovmorgon, tyckte att vi förtjäna det efter så hårt arbete. Tanken var att vi skulle träffa Promo och filma honom, men tyvärr så skedde inte detta utan jag träffa två killar som hållit på med musik ett tag men inte kommit ut med något en.
Latin är en läsare som kontakta mig för ett tag sen och jag tyckte verkligen att han och hans vän skulle vara med i dokumentären.
direkt efter det skulle vi träffa Andreas från 2 i styrka för att filma och jag passa på att träffa Emma för att snacka om kommande samarbete och sponsring!
Vi filmade Andreas från 2 i Styrka, blev inga bilder. Vi åkte vidare för att träffa upp Mr flame och göra en fet intervju eftersom förra "intervjun" skedde på fyllan kände vi båda att vi behövde något med kvalité! Blev inga bilder här heller, men Flame är bäst.
Vi drog vidare för att träffa upp Zlatko (metafour) och Kam som gästbloggar hos mig, blev Fotboll och öl. i like it!
Senare gjorde vi något jag tyckte om, vi träffade upp två av Kams kompisar som rappar i Wordsilah och drog uupp till Vasaparken för att börja filma, till sällskap av detta fick vi av bl.a Bob village, Gatutalang, Killa Clown och Flame! Där stod vi och snacka massa skit och dom visade vad Göteborg rappare går för! Sen var kl 00:30 och vi skulle hem till Flame och sova.

Dag 4. Göteborg - Ullared - Helsingborg - Malmö
Jag förstår inte vem som gör som vi gör. Efter att vi vart i Gbg drog vi vidare på resan. Vi åkte från Göteborg runt 12 tiden på dagen och stannade en sväng i ullared för att se vad det fanns där. Kan garantera er att det inte fanns något där, jag hitta inget och det vi leta efter var ändå kläder, skor och annat skoj! Vi stanna iallfall och åt lite mat och sen åkte vidare till Helsingborg för att träffa Dj Connect, Rocc Spotz och deras vän som jag inte kommer på namnet på.. Efter lite förseingar från grabbarnas sida så kom vi igång med filmningen som skedde hemma hos Connect, fick också med mig en hel del skivor hem som jag också kommer att lotta ut! Snabbt där efter träffade vi två medlemmar från gruppen S.T.I.C.S och gjorde en snabb intervju.
Kl blev mycket och vi åkte iväg till Malmö för att träffa upp Damir (Crome), Bobby och deras vänner. Men väl framme i Malmö åkte vi förbi Sindri för att säga hej. Senare på kvällen gick vi ut och tog en Drink för att kopla av.

Dag 5 - Malmö
Mirlinda hade aldrig vart i Malmö och därför ville jag ge henne en rundtur i Malmö innan vi skulle jobba. Blev en sen frukost vid havet också. Kl 16:30 skulle vi möta upp Sindri för att dra till radiostationen Din gata eftersom jag skulle medvärka i det.
Jag kommer lägga upp video från radion snart, det är något ni inte vill missa, troo mig. Men direkt efter det åkte jag, mirri, Sindri och Oliver vidare till studion och träffade Chukk, rocc spotz, Baby mike och några till för att fortsätta filma till dokumentären. Gick hur bra som helst och en låt spelade dom in som jag tror kommer bli as fet. På kvällen åkte vi vidare för att fira midsommar hemma hos Bobby´s kussin. Det var rätt mysigt och få umgås med han och hans bror och två av hans kussiner.
Men vi spendera natten hemma hos Chukk och honom måste vi tacka som tog hand om oss. Jag satt uppe ett tag och snacka med Chukk om allt mellan himmel och jord, han är verkligen en bra människa.
Jag måste lägga till att jag träffa mannen bakom duvetinte, alltså han som fick mig att heta så och det är samma människa som jag planera denna dokumentär med. Vem är det? en fråga som inte många har svar på.
Ps. Jag fick höra Ayos skiva som aldrig kom ut och sen är det inte många som har den fysiska skivan.




Fortsättning följer......
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: