Sidan håller på att byggas om och kommer inom kort att flyttas, ber om ursäkt om det ser lite konstigt ut! Ni kan maila musik till [email protected]

sammanfattning av dag 6, 7, 8 & 9
Follow duvetinte

Jag har inte vågat kolla på alla filmklipp en, tror att jag kommer sätta mig och kolla på allt den dagen jag vet att jag har filmat helt klart.
Därför fortsätter jag lägga ut bilder.

KLICKA PÅ ALLA BILDER FÖR ATT SE DOM STÖRRE

Dag 6 - Malmö - Kristianstad - Växjö
Vi fick vakna rätt tidigt för att åka iväg och träffa Juan Havana från Advance patrol. Vi gjorde en intervju och filmade saker som fattades från förra gången jag var där och filmade. Juan är verkligen en trevlig kille och dom som sagt något annat har fel och Ap är också väldigt duktiga. Fick höra lite kommande grejer och det var saker som fick mig att vilja dansa hehe.
Men direkt efter det tog vi bilen och åkte till Kristianstad för att träffa Burim, Ali och Harris för att fortsätta filma. Samtidigt som vi filmade live sende vi genom bloggen för er som missade det. Vi hade as kul i Kristianstad fast att vi var där ca 2 timmar.
Runt 19:00 åkte vi till Växjö för att träffa upp Aluush, Semy och Ph1. Det var här jag blev kär, det var här jag hitta sveriges nästa talang och det var här jag blev förvånad. Jag blev kär i Semt, hihihihi. Jag lovar er, han är sveriges nästa, han proddar, skriver och spelar in sina låtar själv. Han är otroligt duktig och jag tror verkligen på denna kille. Men vi hade skit kul i Växjö, Semy proddade en låt för mig som grabbarna sen spela in på med ett tema som jag bestämde. Det är en låt som kommer  att vara m ed i dokumentären, men jag kommer släppa den också hehe.

Dag 7. Växjö - Värnamo - Jönköping - Värnamo
Det var nog här det började bli lite mer spontana händelser. Vi visste att vi skulle åka till Jönköping för att film a Allyawan och Bunkern grabbarna. Men under dagen shoppade jag och Mirlinda i Växjö och tog en fika med Aluush och Semy, får inte glömma att tacka Aluush för att vi fick slagga hos honom. Men senare på dagen åkte vi förbi Värnamo och hämtade upp Ena så att hon kunde hänga med till Jönköping.
Kunde någon ha varnat mig att jag skulle fastna för Jönköping? Vi hade as kul i jönköping och jag gillade verkligen grabbarna från Bunkern och hela min bild av Allyawan förändrades, en riktigt snäll och jordnära kille.
Men vi hängde där rätt mycket och filmade väldigt mycket. Det slutade med att jag och Kabbe började köra Tekken men sen satt och snacka om allt mellan himmel och jord. för en gång skull kunde man snacka med någon om något helt annat en bloggen.
Men sen blev så trötta att vi åkte tillbax till värnamo och sov i 331 sudion och fick träffa världens bästa proddare Hurricane.

Dag 8 Jönköping - Värnamo
När vi vakna ville vi få luite sol på oss så vi åkte till Jönköping för att sola och bada, det var ju endå på vägen mot dit vi skulle, vart det nu en var.
Kabbe och johan kom och hängde med oss nere vid stranden, riktigt underbara killar som jag verkligen fastna för. efter en diskussion med killarna så bestämde vi oss att stanna kvar i jönköping och sova i Värnamo igen. Vi tog alltså en "ledig" dag. Jag gick och åt min 200kr middag som var helt ok och resten åt något som såg mycket godare en min mat!  Till sällskap fick vi av sam (allyawan) och hans vänner.
Men under kvällen drog vi vadare till Bunkern och det sluta med att jag och kabbe spelade tekken i 2 timmar, Mirlinda filmade Johan när han proddade ett beat. Det var verkligen en skön dag.


Dag 9. Jönköping - Nyköping
Jag hade verkligen träffat underbara människor i jönköping, människor som hade fått en plats i mitt hjärta och det är inte ofta jag träffar människor som jag verkligen tycker om. Johan, Martin och Kabbe är tre killar jag verkligen diggar som fan. Det blev mer av sol och bad, samtidigt så filmade jag alla dom eftersom det handlar om vad artister också gör på fritiden och hur dom är utanför musiken. Jag åkte lite skateboard, spelade basket och softade.
Men sen var det dax att åka ifrån jönköping men jag ville verkligen inte åka hem, kändes rätt deppigt att lämna dom. Men jag och Martin har galna grejer på G och det kommer ni få se, hihihih. Vi kom på lite bra ideer där nere. Men vi drog vidare till Nyköping och träffade två artister, ena killen som heter Tobbe var den som hade kontaktat mig och till min förvåning hade mirlinda redan träffat dom, fått en skiva, gett den till mig och filmat dom. Efter en stund åkte vi vidare och kl 22:30 var vi hemma i sthlm. FYFAN, vill tillbax till Jönköping


Tack till ALLA som gjorde detta möjligt.
Min syster, Venine.se, Sweburn.com, Chooti och alla andra som verkligen var med och Bidrog till dokumentären.
Om allt går som planerat så kommer dokumentären ut sent i Höst!
Vi jobbar hårt på detta....
Kommentarer
Postat av: JagSaDet

Tänkte bara meddela att King Kong Music(Fonky Fresh, B-Raz & Don C) har släppt sitt mixtape nu. Ett mixtape från ett kollektiv som undergroundscenen verkligen diggar. Sveriges största hiphopblogg borde ju uppmärksamma det släppet ;)



http://kingkongmusic.se/

2010-07-01 @ 13:51:57
URL: http://jagsadet.blogg.se/
Postat av: Johan

Fett roligt o se alla bilder:D Det har sagts tusen gånger nu men det var riktigt feta dagar! Vi planerar sthlmsresa nu för fullt :D

2010-07-01 @ 17:27:00
URL: http://www.myspace.com/kpeemusic
Postat av: Aluush

Feeeta Grejer we did mellii! :) inget å tacka för anytime!

2010-07-01 @ 21:50:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: