Sidan håller på att byggas om och kommer inom kort att flyttas, ber om ursäkt om det ser lite konstigt ut! Ni kan maila musik till [email protected]

Intervju med Elsa
Follow duvetinte

För ett tag sen träffade jag Elsa för en intervju! Jag hade endast hört låten The girl in the game och gillade verkligen den låten!
Här kan ni läsa resultatet av intervjun och jag hoppas verkligen att man kommer få se mer av henne i framtiden.
Jag rekomenderar hennes senaste skiva som jag fått av elsa!!
Elsa är en riktigt trevlig och söt tjej som inte låter någon trycka ner henne för att hon är tjej och rappar!
Läs intervjun och lyssna på musiken!

Vem är Elsa?
- en tjej som rappar, få ut flöd för min kreativitet och mina känslor.
Elsa är uppväxt i Hässelby och är hel svensk, har ett stort intresse för hip hop, 20 år och pluggar Juridik.
Hon är uppväxt i Bromma men bor just nu i Hässelby.
Elsa hittade hem ill hip hopen som ening tjej. Hon var 12 år gammal när hon började skriva sina första texter på engelska och sen dess har hon fortsatt med musiken.
Elsa har aldrig sett ett hinder för att hon själv skulle börja med att rappa eftersom hon är tjej och därför fortsatte hon att skriva sina texter och träna på det hon tycker om att göra.
När hon hade upptäckt intresset var inte kändisskapet det första hon tänkte på, utan hon ville göra det som hon själv var intresserad av.
I 16 års åldern började hon på en seriös nivå, det var då hon kom i kontakt med boiling pandas, det är inget bolag utan dom satsar på independent artister. När hon kom i kontakt med dom kom tankarna om hon skulle satsa på musiken och det gjorde hon då hon släppte sin första EP.
Hon hade inga förväntningar men det visa sig att hon fick bra respons och hennes låtar började spelas på radio. Där efter släppte hon Fresh tillsammans med Rehanna & Duggud.


The Girl in the game” är din senaste singel, men vart kommer det ifrån?
Hon vill visa att man inte är dålig för att man är tjej och rappar, man ska som tjej våga ta rollen som en rappare, våga ta platts och visa att man är The girl in the game och därför visar Elsa att hon är the girl in the game.
- Jag vill inte bli signad egentligen, för då känns det som om man måste vara Feminist rap eller sexobjekt, Jag vill kunna få fram mina texter som Brother Ali eller Organism 12 får fram. Jag vill kunna bli bedömd på samma kriteringar som andra.
Texten kommer ifrån det hon själv upplevt och så som hon känner, hon är The girl in the game!

 

Hur ser du på den svenska Hip hope?
- nu har det hänt jätte mycket jämförelse med förut när jag började lyssna på hip hop.  Man syns mycket mer, man kan blogga, video blogga, youtube men man syns också på konserter och uppträdanden.
Elsa gillar både det gamla och den nya tiden av den svenska hip hopen, hon tycket också att det saknar tjejer.

Vad är Budskapen med musiken?
- Det beror på vad för typ av låtar man tar, för mig handlar det mycket om känslor.
Elsa vill att folk ska tänka till när dom hör hennes musik.

Vilka tycker du är bäst just nu ?
- Looptroop, Supreme och STOR

Vad kommer inspirationen ifrån?
- Allt.
Elsa får sin inspiration ifrån vardagshändelser, kan också va ifall någon kritiserar henne eller skriver en kommentar om hennes musik.
Hennes senaste skiva är inspirerad av hur folk har kritiserad henne.

Höst & Vinter
Musiken kommer hon ligga lite lågt med just nu eftersom hon pluggar och det är mycket där just nu!
Men har lite saker på G med olika samarbete osv, men hon kommer ta sin tid.
- Det som kommer härnäst kommer vara väldigt annorlunda.



FÖr mer info:
 Hemsida: girlinthegame.com
Twitter: girlinthegame
Myspace: elsatisfaction

Här kan ni ladda ner remixer av "Girl in the game"
Riktigt grym låt


Lyssna på Mexxi & Si-Kret - Vi är klubben där Elsa är med i, den hittar ni HÄR


Jag rekomenderar Elsas Skiva "Stickup" den kan ni köpa om ni klickar här!

Kommentarer
Postat av: DOLLY

läget me dig sötnos..

2009-10-19 @ 13:57:45
URL: http://fashionmodel.blogg.se/
Postat av: DOLLY

fint här me tack :)

2009-10-19 @ 14:05:28
URL: http://fashionmodel.blogg.se/
Postat av: starbee

sv: aha va kul :)

2009-10-19 @ 14:06:11
URL: http://starbee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: