Sidan håller på att byggas om och kommer inom kort att flyttas, ber om ursäkt om det ser lite konstigt ut! Ni kan maila musik till [email protected]

Du där
Follow duvetinte

 

 

Har du depritioner?
Vill du ta livet av dig?


Då ställer jag den STORA frågan.

VARFÖR?


Varför har du depritioner och varför vill du dö?

Alla borde ställa den fråga. (dom som har dessa problem)

Jag borde ha frågat mig själv dessa frågor men de gjorde min psykolog och familj när jag mådde dåligt, nu mår jag nästan bra tack vare vissa mäniskor som hjälpte mig!!!

Ta papper och penna


Gör ett strek mitt i papret och sedan skriv positiva och sedan negativa.

Börja med negativa, börja med varför du har depritioner.

Varför har du det?

Vad är det som har påväkat dig?

Vad är det som gör så att du mår dåligt?

För varje grej du skriver så måste du också skriva VAD du kan göra för att motvärka dessa som Tex



Jag hatar mitt liv  ->    hur kan jag göra mitt liv bättre.
Alla hatar mig -> Varför?
Han gjorde slut med mig -> hur kan jag gå vidare?
Min familj hatar mig -> varför hatar dom mig?
Jag är så ful -> ( vem bestämmer att du är ful eller fin? Är det du eller samhället?)

Jag har inget att leva för -> hitta meningen med livet.


För varje negativ sak så finns de positiva svar och positiva saker att göra och säga.
Du måste allti fråga dg själv om varför du mår som du gör, och hur du kan förbättra det?

För att en dag hittar du ett bättre “liv”och  att rymma från problem funkar inte.

Jag har själv haft depritioner och velat dö. Men nu känner jag inte så.

Och varje gång jag får mina panikångest attacker så frågar jag mig själv varför?
Så försöker jag tänka på vad jag kan göra så att allt bli bättre.

Och hur vet jag att de funkar? För det va så min läkare sa till mig att tänka. Och tack vare min familj och vänner pluss min läkare så är jag vid liv och mår bra.


Varför inte bara skriva ett par positiva saker om sig själv i 2 veckor.. Alltid nya saker.
Kolla dig i spegeln också oxh säg positiva saker om dig själv.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: