Sidan håller på att byggas om och kommer inom kort att flyttas, ber om ursäkt om det ser lite konstigt ut! Ni kan maila musik till [email protected]

Kartellen - Programrebeller (Mixtape)
Follow duvetinte

Folk frågar mig varför jag inte lagt upp denna tunga mixtape men här kommer mixtapet och mina egna åsikter o tankar.



01.Intro
02.Kartellen
03.Hårda Vägen
04.Programrebeller ft.Jacco
05.100 Gubbar
06.Verklighetsrap ft.Labyrint
07.Gå Loss ft.Lazee,Adam Tensta,Glacius,J-son,Eboi
08.Bli Dum ft.Pauline
09.Bakom Dig ft.Pauline
10.Medan Vi Faller ft.LilStar
11.Junior ft.Michele
12.Vår Verklighet
13.Rån (Interlude)
14.Fuck Aina Del 2
15.Fuck Aina Outro (Interlude)
16.Förhäxad Skog
17.Djupt Involverad
18.Bakom Murarna ft. Stoopido
19.Bazz Systemet
20.Betongbarn
21.Ghetto Drömmar
22.Just Nu

Min Åsikt:
Kartellen är dom jag har börjat lyssna på mer och mer, äntligen finns det en mixtape ute och mer musik i min MP3.
jag har aldrig gillat det vi kallar för "gangster rap" men kartellen är något jag lyssnar på dagligen. Låt nr 4 är en av mina favoritlåtar just nu.
Jag gillar texterna som Kartellen har, när jag pratade med Kaka i telefon inför intervjun vi ska göra började vi prata om texterna och där diskutera vi om människor som kan relatera till texterna, vilket jag vet att många gör.
Låt nr 7 är en klass för sig, jag har förut sagt och jag säger det igen, det är riktigt kul att höra ett flertal grymma artister göra en tung låt tillsammans. Sen har jag tre tjejkompisar som är med i gå loss videon.
Låt nr 8 är lite anorlunda, men den gör mig glad.
nr 10,17, 19, 20 & 22 fastna jag också för.
Fuck it, hela Mixtapet är TUNGT, så ladda ner den NUU, det kan ni göra HÄR & HÄR


Ladda hem Kartellen - Programrebeller (Mixtape)

Kommentarer
Postat av: Emelie och Alice

Cool blogg! Fortsätt så :)

2009-12-14 @ 19:05:17
URL: http://emelieochalice.blogg.se/
Postat av: Hana

tack va snällt! :D

2009-12-14 @ 19:19:19
URL: http://skorpanh.blogg.se/
Postat av: amanda

sv: jo jag har haft en trevlig helg, hoppas du också haft det. tack för tipset :)

2009-12-14 @ 19:21:52
URL: http://liindstrand.blogg.se/
Postat av: andrea

sv; jag tycker att det är illa att jag inte riktigt vet... :)

2009-12-14 @ 19:29:31
URL: http://andrealiindh.blogg.se/
Postat av: Rebecka

Sv: Det är bra! :)

Hur är det med dig då?

Fin blogg!! :)

2009-12-14 @ 20:29:34
URL: http://minibecka.blogg.se/
Postat av: Amanda

härlig blogg du har! ;D

2009-12-14 @ 20:45:12
URL: http://www.lostintrash.devote.se
Postat av: Anonym

jag följer den nu! ;) via blogvin! ^^

2009-12-14 @ 20:45:40
Postat av: CMR

Kartellen är nog historians största skämt när det kommer till rap. en svenne och en tjackis råtta vet inte om han e zigenare, arab, jugge, men dåliga e dom iallafall. att du promotar dom gör det hela mer komiskt. ena dagen är du emot si, andra dagen e dom för så.. kartellen suger, punkt slut

2009-12-15 @ 10:49:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: