Sidan håller på att byggas om och kommer inom kort att flyttas, ber om ursäkt om det ser lite konstigt ut! Ni kan maila musik till [email protected]

Vinnarna av fribiljett + Keps
Follow duvetinte

Vinnare nr 1 Emil Kommentatorn Broberg

Om jag skulle vara en artist för en dag så skulle det nog bli STOR. Just
för att han arbetar mycket med TSB som är Sveriges bästa
hiphop-producenter och legender i gemet. Sen så verkar dom ha sjukt roligt
och flippat när dom hänger i RLS. Att han sen är en av Sveriges bästa
rappare i dagsläget gör inte heller saken sämre.

 

Vinnare nr 2 TS


Om jag fick vara en kändis för en dag skulle jag vara Timbuktu. Killen är miljonär och bor ändå på Möllan. Han har fortfarande fötterna på jorden, och är jävligt skarpsinnig och vågar säga ifrån när han tycker något är fel. Han är inte heller rädd att ta konflikt, och han slickar inte röv för media. Han gör både låtar om att man borde uppskatta livet, leva med sina brister - och kritisera överheten. Han har också använt sitt kändisskap till att hjälpa många andra unga rappare upp för karriärstegen, och jag tycker att tveklöst har han varit en stor faktor till att den skånska hiphopscenen är så stor som idag.
Han är rap, kort och gott. Rap as it should be.
En sån kändis skulle jag vilja vara! En kändis som inte tappar verklighetsuppfattningen bara för att ens album varit på topplistan, det finns allt för många såna rappare i Sverige redan.
Som Öris hade sagt; "Han keepsar det real!".
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: