Sidan håller på att byggas om och kommer inom kort att flyttas, ber om ursäkt om det ser lite konstigt ut! Ni kan maila musik till [email protected]

Indie-Rapparen EYEDEA har dött..
Follow duvetinte

EYEDEA till vänster..

Den begåvade undergroundrapparen Eyedea har avlivit. Han påträffades död i sängen för några dagar sen och orsaken är ännu inte känd. Det är väldigt tragiskt och om jag ska vara ärlig ryktas det väldigt mycket att det var en heroin-överdos. En talang bortkastat, och nu sörjer hans vänner och familj. Mitt första minne utav EYEDEA är när jag hörde hans låt "Even Shadows Have Shadows", då var han 19 år och slog precis genom. Han blev väldigt framgångsrik på freestyle scenen och turnerade en hel del med Dj'n Abilities.

 

EVEN SHADOWS HAVE SHADOWS (MED LYRICS)

"Cause now I realize I could have learned more on my own
They taught me how to know everything except my soul
Which is everything I need to grow
Everything that keeps me whole
Everything that ever meant anything to Eyedea"


 

EYEDEA skulle senare gästa WAKE UP SHOW tillsammans med Slug från Atmosphere och RIPPADE mikrofonen totalt! Alla hiphop fantaster runtom världen öppnade ögonen för den här begåvade unga killen! Just watch for yourselves!

 

 


SISTA låten jag kommer dela med mig är en låt som gjordes på senare år med DJ/producenten Abilities. Den heter "Now" och Eyedea rappar som aldrig förr! Dessa exemplar hoppas jag blir bra introduktion för er som inte kände till honom, en kille med många talanger och många sidor.

 

 

Eyedea began his career as a battle rapper, quickly establishing himself as one of the best. He won the Scribble Jam MC battle two years after Eminem competed, in 1999, and took home the Blaze battle for a rumored deal with Bad Boy in 2000.

He went on to tour with popular Minneapolis rap group Atmosphere, backing up Slug and introducing his impressive freestyle abilities to the better part of the country, before launching a solo career with former Atmosphere DJ, DJ Abilities.

 

Rest in peace Eyedea

Kommentarer
Postat av: Caffo

Rip! Hans musik är riktigt grym!

2010-10-21 @ 00:05:15
URL: http://caffoholic.blogg.se/
Postat av: Heidi

R.I.P

2010-10-21 @ 00:13:41
Postat av: otterclou

en av de absolut bästa lyricisterna borta, så jävla sorgligt.

många av hans låtar träffar hårt som fan nu i efterhand.

by the throat och this story från senaste plattan tex.

vila i frid. han var för smart och begåvad för sitt eget bästa tror jag..

2010-10-31 @ 05:12:50
URL: http://www.origamideathmask.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: