Sidan håller på att byggas om och kommer inom kort att flyttas, ber om ursäkt om det ser lite konstigt ut! Ni kan maila musik till [email protected]

Vem är killen bakom P.J? Duvetinte.se gör en kort intervju med rapparen P.J!
Follow duvetinte



För et ttag sen kom jag i kontakt med en kille som kalla
sig för P.J, en ung talang från Lund. Det tog inte långt tid innan han fick mig att gilla hans musik!
Varje onsdag släpper han en ny låt för att värma upp alla inför kommande mixtape.
Jag passaed på att göra en snabb intervju med honom för att ni skulle få lära känna denna grabb och för att jag var väldigt nyfiken på vem killen bakom P.J är.




- Jag heter Pauli Jokela, är 18 år och är född och uppvuxen i Lund. Tog studenten i somras från Polhemskolan i Lund där jag pluggade samhällsvetenskap med inriktning på kultur. Efter studeten började jag att fokusera mer på musiken, vilket ledde till födelsen av WONDERFUL WEDNESDAYS och det kommande mixtapet "Makin' Moves".

Hur kom du in i musikbranschen
- Jag började rappa runt 14 års åldern efter att ha sett Timbuktu uppträda live på Malmöfestivalen. Jag blev helt fast för hur han fångade mig och hela publiken med sin energi, och såklart över hur sköna hans låtar var. Efter det började jag skriva ner lite texter och rappa över beats från kända artister. Efter ett tag blev det mer och mer seriöst, och sen släppte jag ett mixtape med remixes i 2008 som heter iRap Mixtape. Jag var 16 när jag släppte det mixtapet och jag är faktiskt fortfarande nöjd med det!


- I samband med släppandet av iRap Mixtape kom jag i kontakt med de artister som jag nu arbetar väldigt mycket med: rapparen Americol, sångaren Philip Marjaei och producenterna Noodlebreak och EB. De är alla (förutom Philip) födda 1992, vilket jag också är, och kommer från Malmö. När jag började få egna beats från Noodlebreak och EB började jag tänka större och ville sprida min musik mer och mer. Men musik har alltid funnits i min familj och jag har växt upp med det hela mitt liv och alltid älskat musik. Det känns som att jag skulle hålla på med musik på något sätt förr eller senare.

Varje onsdag släpper du en ny låt, vad är tanken med WONDERFUL WEDNESDAYS?
- Under de senaste åren har jag spelat in låtar och jag planerar på att släppa ett mixtape vid början av 2011 som kommer heta Makin’ Moves. WONDERFUL WEDNESDAYS kom fram när jag märkte att flera av mina gamla låtar inte riktigt platsar till mixtapet, och jag ville helt enkelt inte ha de liggandes på min dator, utan jag vill ju att folk ska höra min musik. Då kom jag fram med idéen (inspirerad av Kanye Wests ”Good Friday”) att släppa en låt varje onsdag, så att jag sprider mitt namn inför mixtapet. Jag ville släppa en låt på just onsdagar eftersom det är mitten av veckan och folk brukar inte ha något att se fram emot mitt i veckan, utan de ser alltid fram emot helgen. Nu gav jag de förhoppningsvis något att se fram emot mitt i veckan också.


Du jobbar på ett mixtape, vad är det vi kommer att få höra?
-Mixtapet kommer bestå av många olika typer av låtar, men alla kommer ha en P.J. touch till dem! Jag gillar den typen av Hip-Hop där texten kommer tydligt fram och inte bara består av upprepande refränger med simpla beats. Det ska vara soul i låten, någonting extra i varje låt som gör den speciell.

Vart får du din inspiration ifrån?
- I stort sett från allting som är kreativt. Från dokumentärer till andra unga artister, filmer, livssituationer, popmusik, soulmusik, jazz, akustiskmusik och poesi.

Har du några dolda talanger?
- Haha jag vet inte riktigt, men jag är ganska musikalisk, då jag kan spela gitarr, bas, piano och trummor. Annars är jag helt okej på basket också haha.

Berätta något som vi inte vet
- The Beatles är ett av mina favoritband genom tiderna.


-
ett stort tack till dig Melika som fortsätter att stötta mig och min musik! Fortsätt lyssna och sprid så vet man aldrig vad som kan hända.


 

Passa på och kolla in dessa sidor

http://www.myspace.com/pjunsignedhype
http://www.myspace.com/EBProdBeats
http://www.myspace.com/Noodlebreak
http://www.myspace.com/Americol

Twitter:
http://twitter.com/PauliJokela

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: