Sidan håller på att byggas om och kommer inom kort att flyttas, ber om ursäkt om det ser lite konstigt ut! Ni kan maila musik till [email protected]

Pelle och Kalle träffas i tunelbannan
Follow duvetinte



Jag har i några dagar nu pluggat specialpedagogik där rikssvenska används flitigt och jag har träffat på ord jag aldrig har hört förut. När jag läser texten ord för ord fattar jag ingenting. Men när jag läst klart en sida så förstår jag vad författaren vill säga i det stora hela. Som ett exempel till detta på ett hiphop aktigt sätt har jag valt att skriva ner en dialog mellan två peroner. Man kanske inte förstår alla ord men när ni har läst klart förstår ni samanhanget.

Pelle och Kalle träffas i tunelbannan.

Kalle; Sho broshan, vad händer?
Pelle; läget, nä jag bara chillar. Vad tar dig till mitt hood?
Kalle; guzar broshan, guzar.
Pelle; har du ögonen på någon speciell du vill fugga?
Kalle; nä inte på det viset bre.
Pelle; sluta jiddra med mig len.
Kalle; hon heter Malin, ingen såndär orozbo du vet. Fin tjej.
Pelle; har du blivit svenne eller? haha..
Kalle; Äoo kalla mig inte sånt. Har du blivit skinbula?
Pelle; Tagga ner broshan, vi tillhör väl samma elit?
Kalle; jo klart, men du kan väl vara lite bödig.
Pelle; sorry broshan men jag jobbar med en gubb shuno, helt keff på att bäckna!
Kalle; allvarligt?! dissar du på Emil? Jag gjorde fina para med killen.
Pelle; broshan han är en banger! Jag vill bara poppa honom. Funderar på att bajta Eriks projekt..
Kalle; Ait, och göra mer para?
Pelle; para är mitt liv, med para i handen är de bara att softa.
Kalle; tills den dag de blir knas och aina hänger på din rygg och du blir torskad.
Pelle; jag ska fucka varje aina därute som kommer i näheten av mitt teritorium!

Liten Paus

Pelle; vad gör du för något?
Kalle; jag bombar tuben med min flat.
Pelle; Vato loco!
Kalle; nej nej, dedda till Malin.
Pelle; sluta jiddra broshan, dax att gitta till HH (handelshögskolan) nu.

(Röst från högtalare; Nästa Rådmansgatan)

Kalle; Du och jag vi är taitishar på utsidan men gangstars på insidan!
Pelle; så sant min broder, så sant.
Gjorde du läxan angående affärers olika praxis i jemförelse till deras statliga inkomst och tjänade inkomst?
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: