Sidan håller på att byggas om och kommer inom kort att flyttas, ber om ursäkt om det ser lite konstigt ut! Ni kan maila musik till [email protected]

Mössan på sne
Follow duvetinte



Jag har lagt märke till att många killar inom hip hopen har en mössa på huvet och då ska den sitta på sneden. När börja detta mode? Och varför? Jag menar att gå runt med en mössa inomhus där de finns mycket folk är inte logiskt i mitt tycke.  Speciellt inte på vårkanten! Många har sin mössa under olika event som till exempel på fester. Låt mig inte glöma tillägga att mössan ska vara svart.


Hur kan de se ut när killarna står framför spegeln och ska få in den rätta vinkeln på mössan i jämförelse till huvudet? Det kan nog kopplas till processen vi tjejer går igenom när vi ska välja kläder till en social händelse. Det tar dit, kraft och många ombyten!


Jag kan tänka mig att mössan flyttar sig minst 5 gånger på killars huvuden innan de är riktigt nöjda med läget. Men då kommer nästa tanke  till mitt huvud, mössan sitter ju inte på huvet med lim eller nått liknande. På fester kan de gå ganska vilt till på dansgolvet och mössan kan ramla av huvudet. Killar kan också bli väldigt svettiga med mössan på och behöver ta av den för att torka av svettet för att sen sätta på mössan på nytt. Hur lång tid tar de denna gång att få mössan på rätt plats? Med alkohol i kroppen kan det bli en riktigt knivig situation!


Vi tjejer går på toa tillsammans för att kunna dela lite skvaller. Kan det vara så att killar går på toa tillsammans för att kunna hjälpa varandra med påtagning  av mössan? Intressant fråga att tänka på, ska fråga några mösskillar om det, så jag kan återkomma med svar till er.


Personligen tycker jag det är snyggt, men jag har sett att många börjat ha mössan på sne och blev nyfiken.

Kommentarer
Postat av: TFA

Tja,

ja du vi killar skvallrar också faktiskt en del på krogen inne på toan fast det heter ju inte skvaller ;) Vi snackar om er brudar vem som är fin och vilken tjej som kollat in vem ;)

Sen fixar vi till mössorna givetvis med hjälp från varandra, och fixar håret under mössorna ibland till och med. Om mössan skulle ramla av eler kepsen så är inte håret helt fuckat :D Och de vill säga om vi är för full eller för nykter för att kunna göra det perfekt själva ;) He he ;)

:D

2010-05-03 @ 05:02:03
Postat av: ShadyBoy

Shady.... :)

2010-08-20 @ 23:01:26
URL: http://justshady.com/
Postat av: janine

eran radiokanal spelas inte här i sthlm eller? aldrig hört talas om er dock så påminner ni lite om metropol

2011-02-06 @ 17:05:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: