Sidan håller på att byggas om och kommer inom kort att flyttas, ber om ursäkt om det ser lite konstigt ut! Ni kan maila musik till [email protected]

Mad props and respects to you = bravo!
Follow duvetinte



Jag håller fortfarande på att lära mig massa saker om svensk hiphop och hiphop i allmänhet. Det är så mycket som ingår i hiphop kulturen bland annat ett nytt språk. Många nya ord har jag kommit över som inte finns i den svenska ordlistan. Därmed tänkte jag dela med mig av det jag lärt mig. Varsågoda!

Vatos Locos = tokiga invandrare/gangstrar
Enemigos = fiender
Invaders = inkräktare
Barrio/Hood = hemort/förort
Skills = färdigheter
Battles = tävlingar
B-boys/B-girls = utövare av breakdance
Feta props till dej = jag diggar dig
Diss till dej = jag dissar dig
Fett med diss till dej = jag skiter i dig
Mad props and respects to you = bravo!
Beff med varandra = rejält osams
Cutta upp motparten = slå motparten
Fuck society, suburb rules = åt helvete med samhället, förorten är bäst
Homie = kompis
Homeboy/Homegirl = killkompis/tjejkompis
Fuck you = knulla dig/dra åt helvete
Jag ska knulla ihjäl dig = som ett hot till både killar och tjejer
Knasa = åka fast/gå snett
Tjåla/Beckna/Baxa = stjäla
Lax = tusenlappar
Aina = polis
Gitta = sticka/kila
Knatch = kannabis/hasch

Vi är grabbar ifrån förorten & vi bor i västerorten.
Aina spanar & soc ger oss cash,
Gitt från centrum & mecka en knatch.

Kommentarer
Postat av: De_Vill_Du_Veta

haha ett gott jävla skratt fick jag mig nu ;D Tung du är!!

@duvetinte, krya på dig!

2010-05-02 @ 21:58:22
Postat av: jucee

beckna = sälja.



för att förklara mer om vatos locos hittar man svaren i denna wikipost:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Blood_In_Blood_Out



"Paco och Cruz har ett gäng tillsammans med några andra medlemmar; de kallar sig själva för Vatos locos, och Miklo gör allt för att få vara med i gänget. Problemet är att Paco inte tillåter honom. Miklo måste nu bevisa för Paco att han är en chicano innerst inne."

2010-05-03 @ 00:39:42
Postat av: in your dreams pedro

ursäkta mig men vatos locos betyder INTE tokiga invandrare. Vatos locos är mexikanska och betyder galna grabbar helt enkelt. MEn det finns inga mexikaner i sverige så det används inte här. peace

2010-05-04 @ 11:14:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: