Sidan håller på att byggas om och kommer inom kort att flyttas, ber om ursäkt om det ser lite konstigt ut! Ni kan maila musik till [email protected]

Betongreggae
Follow duvetinte



Betongreggae är ett nytt namn för musikstilen där reggaesång används i hiphopbeats eller där rap används i reggaemusik. Denna musikstil är gruppen Labyrint mest framstående inom. Labyrint består av Jacco, AKI, Dajanko, SAI, Amsiebrown, Rootbound och Donny Dread.



Killarna i Labyrint är bardomsvänner fårn den tid då de bodde i Gottsunda, Uppsala. Hur livet såg ut i Gottsunda speglas i deras musik. De blev igenkända år 2008 och har sedan dess firat framgång efter framgång. De släppte deras senaste mixtape i december 2009 och under detta år kommer var och en av medlemmarna att släppa varsin debut platta. Deras mixtape 2009 kan du ladda ner här.

Jag gillar deras musik eftersom jag tycker det låter som glad musik. Intressant ny vikel på det som jag ansett vara hiphop. Avslappnande musik med ett budskap som jag kan se mig själv lyssna på när jag kommit hem från jobbet/skolan och bara vill känna den sköna känslan av att kunna ta det lugnt.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: