Sidan håller på att byggas om och kommer inom kort att flyttas, ber om ursäkt om det ser lite konstigt ut! Ni kan maila musik till [email protected]

En historisk resa genom hiphop sverige
Follow duvetinte

Dag 1

Är det nu allt börjar? är det nu det händer??

1 Mars när jag skulle åka till Malmö och hälsa på min vän så trodde jag att jag aldrig att jag skulle göra något sånt här.
Några dagar innan jag skulle till Malmö kom jag på att jag borde kontakta vissa människor som tex Leslie, Rebstar och Crome.

Både Leslie och Rebstar hade jag kontakt med tidigare så att få med dom i detta var inte alls svårt..
Men man kan väll säga att projektet som jag startade då utvecklades till något helt annat!

Så här skrev jag till Crome:
Hej hej!

Mitt namn är Melika Zakariae och driver hip hop bloggen "du vet inte"
Nu är det så att jag ska åka ner till Malmö dels för semester och jobb.
Jag håller på med ett projekt tillsammans med en proddare och det jag vill göra är att hitta olika hip hop artister i Malmö för att visa att Malmö har tunga artister. Allt kommer göras på film och sen kommer det tas mycket bilder.
Allt från små intervjuer till freestyle eller om man vill göra något annat!
Jag har blivit rekommenderad om dig och har lyssta på lite av det du har och tycker det låter väldigt bra!

Skulle va kul om man kunde få med dig på detta.
Jag kommer åka redan nu på lördag den 27e Feb och befinna mig i Malmö ett par dagar!

hör av dig om du finnes ett intresse.
MVH
Melika zakariae
http://duvetinte.se/


Jag får ett svar av hans Manager Martin som tyckte det lät som en super bra ide. Meningen med denna dokumentär är också att jag ska hitta olika rappare som inte får synas och lyfta fram dom!
Jag vill också visa hur hiphop scenen ser ut på dessa olika orter!

1 Mars var det början av något helt otroligt.
21 Juni påbörjar jag en historia!

Idag åker vi på resan. Detta är bara början.

Så här ser dagen ut:

Start kl 10:45 framme runt 12:00
Dagen börjar med att vi träffar Hiphop rappare Chooti som också är en av dom människorna som bidrog till våran dokumentär med 250 kr!
runt 15:00 ska vi träffa Gimi & Martir. Gimi lovade mig Tårta, så nu håller jag tummar på tårta heheheh..

16:30 åker vi till Västerås där vi också sover.
När vi kommer fram ska vi träffa upp en god vän till mig Kaz och filma honom en snabbis.
Där efter ska vi träffa upp Köza som ska ta oss till soundism studio. Senare ska vi träffa upp Mind Kaos och deras vänner.
Glöm inte att ni kommer få följa oss live hela resan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: