Sidan håller på att byggas om och kommer inom kort att flyttas, ber om ursäkt om det ser lite konstigt ut! Ni kan maila musik till [email protected]

Att bidra eller inte bidra, de e frågan.
Follow duvetinte



Godmorgon på er alla där hemma. Känner att jag också vill komma till uttryck för vad det är som händer i min omvärld. Och då snackar jag självklart om alla dessa "supporters" som har "supportat" Melika och duvetinte.se bloggen en längre tid. Men när det väl gäller att supporta då tar det ett steg bak och säger inte ett ord.

Vi kan jämföra denna situation med årets partival. Alla har vi en röst var och alla är vi medvetna om det dvs vi som är över 18 år. Vi vet vilket parti vi står bakom eller vilket parti vi skulle röstat på om vi nu faktiskt gick och röstade. För dom flesta går inte till val lokalerna och röstar, för vad spelar min röst för roll tänker många.
Sedan när alla röster har räknats och ett parti har vunnit vilket oftast inte är det parti "vi" ville skulle vinna, ja då börjar "vi" klaga för att "vårt" parti inte vann. Många gånger kallar vi det för fusk också.

Samma sak gäller här. Många rappare vill inget annat än att vara med i dokumentären och ni behöver inte gå runt och tiga om det för vi vet det redan. Vi ger er möjligheten att vara med genom att bidra med pengar så att vi kan resa till så många orter som möjligt. Men många av er bakar eller skrattar bort situationen när jag eller Melika ber er att vara med och bidra med pengar. Men ändå vill ni vara med i dokumentären. Ja menar vem lever i en värld där man bara får saker, man måste ge också.

Jag citerar Slag från hjärtat "Det handlar inte om att ge och ta. Det handlar om att ge och få."

De flesta av er bidrar inte och de flesta av er kommer inte med i dokumentären. Den dag dokumentären kommer ut bli inte förbannade för att ni inte är med, ni som är mycket bättre än många av de som är med i dokumentären. De är så jag tror ni kommer att tänka när ni väl sitter i er soffa och tittar på dokumentären och inser att ni kanske gjort ett större misstag. Ett misstag som ni inte hade behövt uppleva om ni hjälpt till och bidragit med en sedel istället för att slösa det på nått som ändå hamnar i er toalett och som ni sen, när ni spolat, aldrig ser mer igen.

Så som några avslutande ord på denna lilla ramsa...kom ihåg att det är ditt eget ansvar att du inte kommer finnas med i dokmentären som 4/5 av den svenska hiphop världen ser fram emot!

Peace!
Kommentarer
Postat av: Ms Mix

SV: Jasså gjorde han det? Hade ingen aning om det. Han hade tydligen ringt min kompis och hört om vi ville vara med men det var inte riktigt vår grej

2010-06-04 @ 07:54:53
URL: http://www.msmix.se
Postat av: Mini

Tiggeri varning shmunkar

2010-06-04 @ 15:19:09
Postat av: pierre

Vi har ett valdeltagande på ungefär 80 % i Sverige.

2010-06-06 @ 11:17:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: