Sidan håller på att byggas om och kommer inom kort att flyttas, ber om ursäkt om det ser lite konstigt ut! Ni kan maila musik till [email protected]

jag har och är en av dom största bloggarna inom svensk hip hop! Vad gör dig till en hatare, älskare, fan eller vän? Om jag inte kan något om svensk hiphop, varför är jag då en av dom största??
Follow duvetinte








Kalla dig, hatare, beundrare, fan eller vän. Idont give a Fuck!

Sorry, men att säga att jag inte kan om svensk hiphop är väldigt roligt med tanke på att jag både sagt och skrivit det förr att jag inte kan så mycket om svensk hiphop!

För mig duger det bara att veta vilka artister som finns eftersom det jag försöker göra med denna blogg är att få dom en chans att synas, jag visar också en annan sida av det alla ni ser!

Ingen av er vet exakt vad som sker bakom kulisserna och inga av er kanske vet hur en artist lever sitt liv! Jag tycker sånt är intressant och det är vad jag försöker visa!

Samtidigt som jag puchar musik, hjälper till med promotion och försöker få svensk hiphop att leva är något som många inte gör gratis! Men det gör jag!!

För 1½ år sen när jag starta min blogg visste jag inte något om svensk hiphop. Jag gjorde detta eftersom jag hade vänner som Conte, Cedd & jeff, Gameboii, J-son och några fler som kämpade för sin musik..
Jag ville hjälpa dom, jag ville skriva om det jag älskar och det var fan inte svensk hiphop utan musik i helhet! Jag var ett fan av Ken ring, Ayo, Feven, Adam Tensta, Lazee, J-son, Petter och timbuk.
Men jag kunde fortfarande inget om svensk hiphop. Jag var absolut inte intresserad av när svensk hiphop kom till, jag brydde mig inte att MC tim var den första som körde på svenska, att Petter började rappa på engelska, att Dele var en del av break dance, Feven gjorde låt med wu tang, sån intresserade mig inte alls..
Men under dessa 1½ har jag lärt mig så otroligt mycket.

Men idag är jag väldigt intresserad av att lära mig. Varför? jo för att alla artister har en egen historia, den historian tas upp i dokumentären. Hur många av er vet vem Oskar skarp är? inte många ?? Ni säger att jag inte kan något om svensk hiphop?
jag frågar ett fler tal människor om dom vet vem dele är och alla säger nej vem är det?
Jag läste boken mikrofon kåt och utifrån den lärde jag mig mycket mer!!

Man behöver inte vara expert på det man gör och det är inte jag. Jag beundrar Ametist för hon gör sin grej, jag beundrar Whoa.nu som har hållit sin sida levande i 10 år. Men kom igen, ingen gör det som mig eftersom jag har en personlig blogg om svensk hiphop!

Enligt er kanske jag inte kan något om svensk hiphop, men kolla vad jag har åstadkommit på 1½ år.
100-200 intervjuer
Aftonbladet har skrivit om mig
Sr metropol har uppmärksammat mig
Din gata (malmö) har uppmärksammat mig
rest runt sverige och gjort en dokumentär där ca 150 artister, kända som okända är med.

Ska jag fortsätta med listan???
jag kanske inte kan något om svensk hiphop, men jag behöver inte veta fakta för att skriva om det jag skriver, eftersom detta är INTE en fakta blogg, detta är en personlig blogg om svensk hiphop med PERSONLIGA åsikter.

MEN min dokumentär handla om allt inom svensk hiphop, fakta, berättelse, live, studio, privat, hemma hos, på gatan, i en port, weed, sprid, sex, you name it! allt.. haha

Aja, räckte det!!

Jag står för det jag säger, jag kunde inget om svensk hiphop till en början, men nu kan jag en del och jag lär mig varje dag, vilket är skit skoj!

Men tänk efter när ni kommenterar att jag inte kan något om svensk hiphop.
Kommentarer
Postat av: [email protected]

u go girl!

2010-07-12 @ 21:33:59
URL: http://www.alltdittfel.se
Postat av: muna

thats right. Som sagt men lär sig alltid något nytt. Keep it up gurl :)

2010-07-13 @ 00:15:28
URL: http://aafricanqueen.blogg.se/
Postat av: Anonym

lite av en egotripp

2010-07-13 @ 14:32:04
Postat av: Pearla

Tack vare din Blogg som berättade vad jag hade missat efter att ha varit utomland i 13 år!Och tack vare alla rapare som du interjuvade fick jag lära mig en hel del om hur Sverige funkar i dagens läge! Jag följer din blogg från Libanon nu för att alltid hänga med! Tack Malika

2010-07-13 @ 21:50:14
URL: http://www.finest.se/pearlblack
Postat av: sho

aa de är bra att du är självsäker, men du är inte den största hiphop bloggaren du är den ända..

2010-08-13 @ 22:12:19
URL: http://https
Postat av: ShadyBoy

Eminem is the king!

2010-08-20 @ 23:00:19
URL: http://justshady.com/
Postat av: Mac

du är bland dom sämsta jag läst haha å du kallar dig själv bland dom största.. haha längtar tills din flopp dokumentär kmr ut

2010-08-26 @ 23:56:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: