Sidan håller på att byggas om och kommer inom kort att flyttas, ber om ursäkt om det ser lite konstigt ut! Ni kan maila musik till [email protected]

Jag lever och uppfyller mina drömmar, men gör du?
Follow duvetinte



För er är jag den där bloggaren som hänger runt om kring alla artister och skriver om svensk hip-hop! Vissa av er hatar mig andra älskar mig, vissa kallar mig för groupie andra tycker jag gör ett bra jobb!

Men som sagt, jag har aldrig brytt mig om vad folk tycker och tänker om mig, jag har aldrig brytt mig om vad folk säger om mig!
Eftersom INGEN av er vet egentligen saningen, ingen vet vad som finns under denna yta och folk kanske tror dom vet, men DU VET INTE!

Jag har minskat med att blotta ner mitt liv eftersom jag har blivit ansiktet utåt och syns överallt, men det har jag inte brytt mig så mycket om, jag är den jag är och kommer alltid att vara denna person. Om jag en dag blir en Diva mot mina nära och kära då lägger jag ner denna blogg, men det har inte hänt en så länge!

När jag va ett litet barn så hade jag min syster som förebild, vilket jag fortfarande har idag.
Jag hade en dröm redan som liten, jag ville bli dansare, jag ville bli en supertjärna, jag ville bli känd! Men jag uppfylde INGET av det, jag har problem med ryggen, jag har scen skräck och jag har förstört min röst!
Men jag har alltid haft ett sinne för musik och det är musiken som är min rädning!

Men jag ska berätta en liten historia för er alla människor där ute när det handlar om drömmar och vilja!

Jag har under min uppväxt gått igenom väldigt mycket, jag var hatat, mobbad och hade som alla andra, problem hemma!
Jag använde droger, vilket idag är väldigt vanligt och jag skäms inte över det eftersom jag är ren från det!
Jag har gått igenom mycket som jag inte tänker ta upp men man kan läsa om det i min blogg!
Sak i samma exakt vad jag har gått igenom, men att ha depressioner redan från att vara 12 år är inte alls en rolig grej, men jag höll det bra, bland folk var jag alltid den som var gladas och hemma i min ensamhet var jag alltid ledsen och grät!

Men sen sommar 2005 träffa jag min första pojkvän som jag föll för jävligt hårt och gav mig något jag ALDRIG fått tidigare (jag fick av familjen men förstod inte det)
Han lärde mig vad älska var, men det sluta med att han tog allt i från mig lika snabbt. Jag tänker inte smutskasta honom eftersom jag redan gjort det tillräckligt. Han fick mig att sluta droga och börja få bättre kontakt med min familj.
vintern 2006 när det tog slut mellan oss så börja jag droga mer en vad jag gjort innan, men det tog slut efter att jag och mitt ex blev tillsammans igen.

Jan 2007 gjorde jag och mitt ex slut och redan våren 2006 fick jag ätstörning och jag var redan smal och det sluta med att jag vägde 41 för att jag matvägrade!
Men iallfall, jan 2007 var en jävligt jobbig månad, jag föll i en grov depression och ville ta livet av mig och jag hoppades av att jag skulle dö av drogerna!
Men jag hade en mamma, syster och ett par nära vänner som hjälpte mig med ALLT.
Läkarna ville lägga in mig på psyket eftersom jag var en fara för mig själv!
Dom gav mig massa tabletter som jag istället skulle äta, sömntabletter, lugnande och anti dep som också motsvarar PROZAC, vilket är väldigt starkt!

Min syster kom med rädningen och sa att vi skulle till USA under sommaren 2007, men ett tag innan det upptäckte jag filmen Freedom Writers. Jag tror att den filmen fick mig att inse vad det är jag vill göra med mitt liv, den fick mig att inse att det inte bara var jag som kunde må dåligt och att det finns folk som har det värre. Men alla känner olika smärtor!

Jag såg denna film nästan varje dag för att få styrka och i usa köpte jag boken som idag är min bibel!
kort där efter sluta jag med mina antidep och skaffa mig ett jobb!
Men det dröjde inte innan jag tog återfall och fick äta ångestdempande medesiner.
Jag var fortfarande inte redo att uppfylla mina drömmar!

För att göra berätellesen ennu kortare så fick jag kicken av mitt gamla jobb jan 2009 och det kändes som en spark i rövern om att ta tag i drömmarna, vilket jag gjorde!

Jag sökte till den skolan jag hade velat gå på i ca 2 år!
TOLLARE FOLKHÖGSKOLA, efter att vart på intervju och legat på sjukhus 2 ggr får jag beskedet, de beskedet som skulle påverka om jag får uppfylla drömmarna eller inte!
JAG KOM IN I MIN DRÖMSKOLA!
Samtidigt som det så hade jag (har det fortfarande) mitt jobb som kontaktperson.
Jag hade under den tiden också byggt upp denna blogg till en bra grej!

Under sommaren 2009
börja jag leva i en liten drömvärld där jag fick göra intervjuer och följa med artister på deras uppträdande osv..  för jag har alltid vart intresserad av hur artister är utanför denna "kändiskap"

Sista Aug började jag skolan och varje dag sen dess har jag fått leva i det jag kallar för drömvärld!
Jag uppfyller det jag har drömt om att göra, jag gör min mamma stolt och mig själv!
Jag lever upp till mina drömmar och INGEN, jag menar INGEN kan någonsin ta det i från mig!
Bortsett alla sjukhusbesök och allt som jag fortfarande får gå igenom när det handlar om mina njurar så har jag 2 saker som jag alltid kan tänka på, den ena är min BLOGG och den andra är min SKOLA!

2009 var ett fucktupp år, men jag lever i mina drömmar och det gör jag tack vare den lilla glimtet av vilja jag haft!
Det är ALDRIG försent att uppfylla drömmarna, gör det, låt det det ta den tid det tar, du lyckas bara du själv vill!
Hur svårt det en är så kommer det gå bra i slutändan och du kommer känna en styrka som kommer få dig att bli starkare!

Det tog mig 3 år att få mig själv och skicka en ansökan till skolan, det tog mig 3 år av bloggande att hitta det jag gillar och skriva om!

SÅ SNÄLLA, LEV ERA DRÖMMAR FÖR NI LEVER BARA EN GÅNG!! TA DET FRÅN EN SOM VET!

Det är ALDRIG försent, det går, tro mig eller inte, det går och jag ser mig själv som ett exempel på att leva drömmar!

2010 är inte mitt år, men det är de året jag kommer leva ut mina drömmar och 2011 kommer jag att ha mitt dröm jobb!


 

Med detta vill jag bara få er att förstå att drömmar är något man ska se som MÅL!

 

Kommentarer
Postat av: juriststudenten

Damn Melika. I feel u girl. Du har tagit stora kliv bara genom att ha läst halva så insåg jag att du tagit en rejäl resa genom livet på kort tid. Keep it up girl, fortsätt jaga drömmarna!

2010-01-02 @ 01:06:39
URL: http://kassim.blogg.se/
Postat av: Steffi

Ghorbonet beram mama persian!

2010-01-02 @ 03:37:32
Postat av: jenny

hejsan! Tack detsamma:)



Bra skrivet förresten, när viljan är stark som din så kommer man alltid långt;)

2010-01-02 @ 11:44:22
URL: http://jennyorahim.blogg.se/
Postat av: D

Du gör ett bra jobb. Jag tycker bra om dig även om jag inte känner dig.



Jag känner igen mig i mycket av det du skrev förutom drogerna.



Jag var också så för flera år sedan. Men det tar tid att komma ifrån vissa saker.



hade föräldrar som inte tillät mig göra någonting, gå ut på kvällar osv. Hade ätstörningar för flera år sedan.



Vänner kan vara det bästa som finns om inte familjen är till hjälp. De fick mig på fötterna igen. Ville ba säga det.



forstätt med det du gör tjejen!!



:):)

2010-01-02 @ 14:38:47
URL: http://haiwanmusik.blogg.se/
Postat av: Vanessa

Väldigt starkt att du skrivit detta! Lycka till :)

2010-03-25 @ 19:16:00
URL: http://vanessadassa.blogg.se/
Postat av: Du kan kalla mig gud på fritiden

Visste inte ens att du existerade, För som sagt, Jag vet inte.. Men du gör ett bra jobb, Du kan få skriva om mig också snart, Man är mer än kändis du vet, eller du vet inte ;) Haha

2010-04-04 @ 20:44:33
Postat av: Pusherman

Om du känner för att snacka lite med någon som har gått igenom liknande saker och har en hel del insikt i vad du går igenom/har gått igenom. Så kan du adda mig på msn, den är samma som min mail.



Kärlek är lagen, kärlek under vilja!

2010-04-09 @ 20:12:24
Postat av: Kay

riktig ingspererande, kan säga att du är inte den enda som har gått igenom det där även fast det verkligen känns som man är det. Skönt att läsa om att det har gått bättre för dig och jag önskar dig fortsatt lycka:)

//Kaydee

2010-06-27 @ 00:41:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: