Sidan håller på att byggas om och kommer inom kort att flyttas, ber om ursäkt om det ser lite konstigt ut! Ni kan maila musik till [email protected]

en resa genom hiphop sverige: Norlie & KKV
Follow duvetinte

 

 

DIREKTLÄNK: http://www.ubetoo.com/duvetinte/33808

innan jag åkte iväg till Indien träffade jag Norlie & KKV för att filma till min dokumentär en resa genom hiphop Sverige.
Denna dokumentär är just nu på klippning fast att jag inte har filmat klart!
Serien är beräknad att komma ut till November 2010 och kommer att vara i ca 25 avsnitt.
En fest kommer jag inte att ha för den eftersom jag inte kommer att ha tid med att styra en releasfest men jag kommer ha en väldigt stor tävling med väldigt fina priser.

Men Norlie & KKV är två väldigt intressanta killar jag stött på och fått lära känna vilket ni också kommer att få göra.
Förutom att ni får lära känna dessa två pojkar kommer ni även få se KKV´s gamla musiklärare Daniel Gidlund som också sjunger i Ref på låten Can i be the one.

Videon är tyvärr dåligt klippt eftersom jag befinner mig just nu i Indien och har en rätt kass data. Men ni får nöja er med detta så länge.


Kommentarer
Postat av: Tony Xstyle

Fett bra grabbar, såg de live på amba ...det där kommer bli stort!!

2010-08-17 @ 23:57:18
Postat av: Felix

Jävlar vad bra den här versionen var!!!!!

2010-08-18 @ 00:03:37
URL: http://funkyme.blogg.se/
Postat av: Anonym

Daniel Gidlund har även producerat låten också!

2010-08-18 @ 11:37:17
Postat av: Debasor

2.00 in i klippet.. "får jag loov om en daaääns"

haha.

läraren är bäst, sen ere billig rap ju. katt-hatt-schak matt-bilratt...

2010-08-18 @ 12:59:41
Postat av: tom

absolut det sämsta jag hört i hela mitt liv

2010-08-18 @ 17:33:17
Postat av: Tre Ankare, två kanyler och en spruta

Han till vänster ser ju ut som en fd NSDP jugend medlem hahaha. Bra initiativ till dokumentären, men artisterna i dagens scen har inte så mycket att erbjuda. Alla är "kändisar" men i samma kretsar. Taskiga texter och ingen själ i svensk hiphop. Mystiken och undergroundkänslan är totalt GONE i scenen. Bättre var det för med aktörer som WUFC, AM, Vietnaam, Kojak, Looptroop, Fjärdish, Fattaru, Ken, AYO, Scratchaholics m.m . Nu är det flashiga t-sirtar, en halvkeff musikvideo med 5000 hits på youtube och noll karraktär. Synd att du upptäckte den svenska hiphopen försent. Men jag tror folk kommer titta på dokumentären om några år och skratta åt artisterna. Du borde följt några som fortfarande gör att svenska hiphopen är vid liv. Looptroop, Prop Dylan, Max Peezay och Supersci! Fö övrigt borde du inte kalla bloggen för hiphop blogg, då du täcker endast EN element av hiphopen. Vad hände med dj, break och graff? Ladda upp en artikel om WUFC. Om det är några som satt sverige på kartan inom hiphop kulturen så ere dom!!! Som sagt, medan svensson åt plankstek.......

2010-08-18 @ 23:47:15
Postat av: ShadyBoy

Eminem!

2010-08-20 @ 23:00:34
URL: http://justshady.com/
Postat av: Lovisa

fint skrivet tycker ja faktiskt

2010-12-03 @ 12:45:41
URL: http://jade.se/paketresor

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: