Sidan håller på att byggas om och kommer inom kort att flyttas, ber om ursäkt om det ser lite konstigt ut! Ni kan maila musik till [email protected]

Min resa genom hiphopen
Follow duvetinte

Hiphop handlar mycket om vad människor känner och tycker. De som rappar berättar om sitt liv eller om vad de tycker om samhället. Det är som Kartellen säger ”det är som terapi”.

 

Jag träffade en kille igår som inte lyssnar på hiphop i vanliga fall men han tipsade mig om en rappare som kallar sig Too Short. Jag lyssnar på honom nu på morgonen. Han låtar är lugnar än andra rappare som jag hittills hört och jag upplever att de finns lite blues/jazz i låten också. Ytterligare ett bevis på att hiphop kan används på så mycket olika sätt.

 

 

Jag börjar gilla svensk hiphop mer och mer. Jag har även börjat lyssna till vad det säger i sitt rappande istället för att bara följa med i tempot. Nu på morgonen har jag fastnat för en låt som får mig att uppskatta livet och den passa bra i solen. Lyssna på den, gå med huvudet högt och tänk efter vart du är.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: