Sidan håller på att byggas om och kommer inom kort att flyttas, ber om ursäkt om det ser lite konstigt ut! Ni kan maila musik till [email protected]

Intervju med Ja'da
Follow duvetinte

Hur ska man kunna beskriva Ja'da? Jag träffade Daniel och Jamal för en intervju. Riktigt trevliga och coola killar är det. jordnära och vet vad dom vill. Jag tror att dom kommer komma långt och det hoppas jag att dom gör. Tack för intervjun och jag hoppas ni tycker om resultatet!







Bakgrund

Ja’da ”föddes” för ca 3 år sen. Duon består av Daniel och Jamal.
Dom träffades i högstadiet när båda hade flyttat till visättra.
Jamal är uppväxt i karlstad, han började hålla på med musik för ca 10 år sen. Han började med backupp rappare för olika artister bla var det UKN som nu mera heter Mohammed Ali. Fast han egentligen ville köra solo.
Daniel är uppväxt i Flemingsberg men flyttade till Visättra. Han började skriva texter för ca 7 år sen men började seriöst med musiken för ca 4 år sen. Daniels inspiration till musik är hans mamma, han är uppväxt med musik eftersom hans mamma höll på med musik sen liten.
I Mars 2009 flyttade dom ihop.
- Det är lättare att få tag på varandra, man slipper ringa upp och kolla om man har tid. Sa daniel.
Dom har lättare att jobba ihop med musiken nu när dom bor ihop.



Vart kommer namnet Ja´da ifrån?
Ja = Jamal
Da = Daniel
- Det blir det där ordet man använder när man säger något. Som tex. Ska vi göra det där? Jada.
Förklara Daniel.
Tanken är att det ska va lätt att ta till sig namnet.
Jag frågade om det kunde förknippas med Jadakiss, men det var absolut inget dom tänkte på eller hade hört. Jag tänkte mer på att Jada och sen var det kiss.

Varför kallar ni er för:
Danne "Mr Arnold Booty" Da Costa och Jamme "Twiggy" Ryback

- Det är ett internskämt, Hörde jag någon säga .
Det var en vän till dom som kom på smeknamnen år dom.
Fast mer en det fick jag inte veta. Hemligtstämplat!


Hur kom ni med i Ayla?
Doun har nästan alltid vart med i Ayla, men innan så hette Ayla Nada stress och då var dom
mer som sidekicks. Fast dom gjorde musik tillsammans och följde med på uppträdanden,
men dom kom in i det seriöst när Nada stress blev Ayla.

Daniel, du spelade hockey och hade fått kontrakt i Usa.
Är det något du gör idag?

- Jag spelar hockey fortfarande för Botkyrka Div1.
Danile berättade lite om sin kärier och att han hade fått kontrakt. Men han kom tillbacks för 1 år sen och när han kom tillbacka till sverige var det inte lätt att få ett kontrakt här eftersom finanskrisen hade kommit.
Men han satsar på båda, fast det är musiken som ligger högre en hockey.

Det brukar beskrivas på olika sidor så här:
Ja'da den bästa hiphopen världen sett sen Lillemans glansdagar (Vart tog pappa vägen)?
och jag fråga vart det kom i från och svaret vart:
en vän som hjälper till dom har kommit på detta efter ett internskämt med vänner.



Här kan ni se Ja'da efter jag gjort min intervju.
Här kan ni höra lite av deras nya matrial som kommer komma ut

 

Ja'da - G5

 

Här kan ni också hitta en intervju dom gjort med Metropol

Men någor jag rekommenderar är deras blogg. Den läser jag själv offta och är riktigt underhållande.
Den hittar ni här
Där hittar ni allt de senaste.

Ladda ner G5 helt gratis här.

 

Kommentarer
Postat av: ardiana

hehe ja :)

2009-09-26 @ 20:50:10
URL: http://cocolove.blogg.se/
Postat av: Emmi

Men på tisdag låter skit bra för mig med! :)

Jag slutar ju runt 2, halv 3.. Ska vi spika tisdag?

2009-09-27 @ 01:01:08
URL: http://philippous.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: