Sidan håller på att byggas om och kommer inom kort att flyttas, ber om ursäkt om det ser lite konstigt ut! Ni kan maila musik till [email protected]

Jag stälde en fråga
Follow duvetinte

 

ni får gärna fortsätta svara på frågan.

Men en läsare stälde mig en fråga:

 

Uusi om Dagens fråga - Hip Hop:
din blogg är tung :) fortsätt så!

Jag vet inte riktigt , hiphop är väl inte det jag lyssnar på mest, så jag har ingen aning, du kanske skulle kunna skriva ett inlägg vad du tycker om hiphop och vad det är för dig, hur det känns när du lyssnar på det. Om det är som en vanlig musik eller en speciell, och varför ? :)

Puss


SVar:
Hip hop för mig är inte bara musik, utan det är något jag kan relatera till. Musik är något som jag lyssnar på när jag behöver fly från världen och hip hop är det som ger mer budskap en något annat!
Då menar jag inte när man rappar om "hur många tjejer dom haft sex med, hur mycket pengar dom har eller om att se en brud dansa på dansgolvet" Det där hör till R&B och INTE HIP HOP!
R&B relaterar jag till fest, eftersom det är en annan budskap i texterna, som det jag skrev här ovan.
Men om vi går tillbax till hip hop kan jag säga att det är något jag älskar.
Dr.dre, Eminem och snoop doog var några av dom få jag lyssnade på sen liten och jag kan inte säga att jag alltid har lyssnat på hip hop.
Men innom den svenska hip hopen var det bla: Ayo, Ken, Blues, petter och Ison & fille jag lyssnade på när jag va yngre.
men nu har hip hopen blivit mycket större och man har fler att välja på.....
Vi tar tex  Mohammed Ali med låten Porten, den börjar med detta: "Hejsan jag bor i port nummer 17, jag har ringt förut också för att jag har lite klagomål, snälla porten är jätte smutsig, ungarna kastar skräp, dom bråkar och bråkar och skriker om kvällarna. så man kan inte sova efter jobbet. så snälla kan ni göra nånting?"

Jag kan relatera till detta eftersom jag vet att många ungdomar hänger i portar eftersom dom inte har någonannan stans att vara om inte en fritidsgård, men alla fritidsgårad fungerar tyvärr inte!

Poletik, det är en del av hip hop!?! Många kan också få ut en hel del känslor, det är vad hip hop handlar om.
Det är min åsikt och det är vad jag tycker, men jag lär mig mer och mer om den svenska hip hopen för varje dag som går, jag vill lära mig mer och jag vill att andra ska hitta kärlek till den svenska hip hopen som jag gjort!


Fick en annan kommentar också :


D. om Dagens fråga - Hip Hop:
Hip hop är den bästa av alla musiksorter. Det kan både innefatta lugn musik samtidigt som det kan vara festmusik. Passar till det mesta beroende på vem artisten är. Blackstreet, Dr Dree, Eminem samt Pittbull förknippar jag med hip Hop:D:D

Gillar din blogg hoppas den blir störst. Du vrkar vara ärlig i allt du skriver Det verkar inte vara så att du skriver vissa saker för att få uppmärksamhet som vissa andra. :):-)


SVar:
Självklart kan det va fest musik, kolla på alla amrikanska artister och MÅNGA av dom svenska hip hop artisterna.
Nu kanske jag kör en dubellmoral om jag säger så eftersom jag inte tycker hip hop ska handla om brudar dom haft sex med, hur dom ska haffa tjejer osv...
Men tyvärr så kan jag ha dubellmoral, det är en del av mig.... 


Som "D" säger "Du vrkar vara ärlig i allt du skriver"
Jag försöker vara så ärlig jag kan och jag skriver inte för uppmärksamhet, vem fan orkar göra intervjuer, skriva om artister osv om det inte är något man själv gillar??

Men jag ska försöka skriva upp dom artisterna eller låtarna jag lyssnar på just nu, men om 1-2 veckor kan det ändras och kan va några andra artister jag lyssnar mer på

Byn Clicken
Jacco / Labyrint
Mohammed Ali
Ison & fille
Carlito ft Aki & Jacco - Babylon Brinner
Kartellen
J-son - Head In The Sky
Finess
Pato Pooh
STOR

Det är dom som finns i min Mobil just nu!


En låt som har satt sig i hjärtat på mig är denna:

Kommentarer
Postat av: Karin

oh ja, det var det:)

hoppas du haft en fin kväll:)

2009-10-20 @ 22:41:46
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: A.C

nja inte direkt min musiksmak..gilar inte snabbamusik:P hehe..^^

gillar mer lugna och sorgliga:) ..

2009-10-20 @ 23:01:59
URL: http://amychen.blogg.se/
Postat av: Uusi

tack , intressant att läsa ! :)

2009-10-21 @ 06:36:18
URL: http://uussii.blogg.se/
Postat av: Sofia

Håller med dig i ditt översta svar! Bra sagt :)

2009-10-21 @ 14:59:12
URL: http://livewhileyoudo.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: