Sidan håller på att byggas om och kommer inom kort att flyttas, ber om ursäkt om det ser lite konstigt ut! Ni kan maila musik till [email protected]

Intervju med Leslie
Follow duvetinte

Som ni ser så har jag fått göra en intervju med Leslie, jag kunde tyvärr inte träffa honom eftersom han inte bor i sthlm. Jag fick maila denna intervju men efter att han skickat tillbacks mailet prata vi i telefon där jag fick fråga hur han tänkte osv! Men han var trevlig i telefon och jag fick svar på det jag ville veta. Första gången jag såg Leslie uppträda var tillsammans med Lazee när dom var förband för wyclef. Jag visste redan då att dom skulle komma långt med musiken! Nu har dom gått skilda vägar och här kan ni läsa intervjun som jag gjort med Leslie.
Ett tack till Leslie som stälde upp!





- Wasup det är Leslie aka Young Stellanova och ni checkar min intervju med Melika på duvetinte.se !


Bakgrund
Leslie 20 år från Malmö är en väldigt Målinriktad person som alltid måste bli klar med det han gör.
Leslie är född i Sverige, men hans föräldrar är från Ghana
Han har haft en tuff uppväxt där omgivningen har vart en dålig påverkan på honom, han gick aldrig ut gymnasiet och blev utslängd från tre olika skolor.
Det var också för att han jobbade mycket med musiken tillsammans med Lazee där dom var uppe till sent och han var för trött för att klara av skolan.
När Leslie var 10 år gammal var 2pac o B.I.G hans inspiration till att börja med musiken, han såg att dom hade pengar, snygga bilar och han såg att detta var hans utväg till att ha pengar.
Men första gången Leslie testade droger var han bara 10 år gammal och kriminalitet var bara en hobby där han fick kick av. Men idag använder han inga droger och bara satsar på musiken fast att han befinner sig i en sådan omgivning.

Hur länge har du jobbat med 2fresh som du också är signad med och hur kom du i kontakt med Bolaget?
- Jag började jobba med Rebstar för några år sen och vi klickade bra. Han visade stor intresse för min musik och en sak ledde till det andra. Han berättade om bolaget han höll på att starta och vi delade samma vision, samma mål. Med tanke på att han är själv en artist så har vi bra kemi!

Du har vunnit en grammis för att du producera en låt för Adam Tensta, vilken låt var det och hur kändes det?
- Ja, jag producerade 2 låtar på Adams grammis vinnande album "Its A Tensta Thing" en av dom va hans singel ( Before u know it. Feat Sophia Somajo). De kändes faktiskt fett! de inte varje dag sånt händer;)

Vad satsar du mest på, att producera låtar eller rappa?

- Än så länge 50/50


Det var en tid du körde ihop med Lazee, varför sluta du och vad var det som hände?
- Hmm.. Bra fråga.. Fråga han och se vad han själv säger, dvs om han har något o säga hahah..

Leslie och Lazee har känt varandra sedan som var barn och är uppväxta tillsammans.
Leslie Mixade det mesta under den tiden och eftersom han kunde texterna fick han vara med att uppträda.

Berätta lite om ditt kommande album, vad är det för tema, Vilka artister kommer att gästats, kommer det enbart vara på svenska eller engelska också?
- Mitt debut album (Så Personligt) är sååå personligt! Genom skivan får man höra var jag kommer ifrån (S.S.), vad jag står för, saker som inte kom med i filmen helt enkelt den nakna sanningen. Kommer enbart va på svenska trots att jag jobbar med många amerikanska/kanadensare producenter, men de kommer bli tungt. Min boy K.C., Timbuktu, Afasi och Mohammed Ali är några av artisterna som gästar skivan.

Skivan kommer att komma ut 2010 och den kommer man kunna köpa.

Hur ser du på svensk hip-hop?
- Haha svensk hip-hop är mycket speciell men den är på väg nånstans.

Någon som Leslie tycker är riktigt grym är Afasi.

Hur ser vintern och våren ut för dig?
- Ska nog bara dra mig tillbaka lite in i studion ut i studion tills solen kommer igen:)

Leslie berättade att det finns planer på tuner under sommar 2010.

Vad har du för råd till ungdomar som vill satsa på musiken?
- Ingenting är omöjligt så länge man gör framsteg, ya dig!

Leslie´s egna ord.
- Singeln " Hitta Igen och EP´n " Leslie - Jag Hade Tji Tid " finns för gratis nerladdning på 2fresh.com, thats all!



Leslie - Låt mig njuta

 

Leslie - Hitta igen

 

 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilken fin blogg du har ♥

Roligt med intervju. ^^

2009-11-30 @ 15:41:18
URL: http://meloonia.blogg.se/
Postat av: LISA

Allt är bra med mig :) Med dig då? Min helg var toppen, din?

2009-11-30 @ 15:51:58
URL: http://liisamax.blogg.se/
Postat av: Queen J'

Sv: Härligt o höra !

Sweet :D vad har du för dig då ?

2009-11-30 @ 15:55:16
URL: http://missjulls.blogg.se/
Postat av: Jessica

hahaa ja :D

2009-11-30 @ 15:57:43
URL: http://meyoulove.blogg.se/
Postat av: LISA

Haha, annorlunda?

2009-11-30 @ 16:01:17
URL: http://liisamax.blogg.se/
Postat av: Erica Guldbrandzén

Sv: Vad bra..:)

2009-11-30 @ 16:09:45
URL: http://fightforme.blogg.se/
Postat av: Catherine

Nice nice nice är detta! Diggar verkligen Leslie och hans music... De var ett tag man hörde från honom men hans nya låt Hitta igen hörde jag och längtar tills videon kommer ut eller när hela albumet kommer ut ska jag snarare säga.

Bra intervju också, u go girl ;) Hoppas att få höra mer från honom under året eller yea i know we will !



Btw Denna intervjun kommer upp på min blogg ;) ska reklamera för din grymma blogg yea haha

ha det nice n talk 2 u later=)

Take care

2009-12-03 @ 12:13:29
URL: http://caathyn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: