Sidan håller på att byggas om och kommer inom kort att flyttas, ber om ursäkt om det ser lite konstigt ut! Ni kan maila musik till [email protected]

Intervju med Håkan "Frispråkarn"
Follow duvetinte



Håkan "frispråkan" är en kille jag lärde känna för ett tag sen, en riktigt trevlig kille. Hans musik är en klass för sig och hans texter har väldigt stor betydelse för mig!
Nu får ni chansen att lära känna honom och få se vad det är han gör!
Han jobbar för fullt med sitt album och det ska bli kul och få se resultatet!
Tack Håkan för intervjun och jag hoppas att ni får en liten inblick i hans liv!
Om ni inte hört honom tidigare så kommer jag garantera att ni kommer att gilla honom!






Bakgrund

Håkan 28 år från Sollentuna är en kille har rappat sen ca 10 år tillbacka.
Håkan är en väldigt ärlig kille som alltid är sig själv, lätt att umgås med och har en hel del humor.
När han inte jobbar med musiken så  jobbar Håkan med barn och ungdomar som har syndromen aspergers.
Musikkarriären började aldrig på allvar utan det var mer på skoj när han gick i 9an. Han och hans vänner behövde bättre betyg i skolan och då skulle dom rappa inför klassen. Redan då fick han bra respons och han började med musiken på ett annorlunda sätt. Han spelade in med en bandspelare och ingen studio, banden finns kvar någonstans i källaren.
Håkan körde lite på engelska men besluta sig för att rappa på svenska istället och Idag jobbar han för fullt för att komma ut med sitt andra album.

Vad är budskapen med din musik?
- Jag gillar att ha något och säga, det jag skriver, skriver jag. Jag gillar inte att analysera
Håkans berätta om låten “gatuvåld” att det han säger i texten är bara fakta, meningslös våld. Nästan att han ställer frågan till alla lyssnare “varför ska ni bråka”


Varför kallar du dig för Frispråkarn?
- först för att det rimmar på Håkan, frispråkarn, så det är därifrån.
Det var Håkan han själv eller hans kompis som kom på namnet, lite osäker men han trodde att det var han själv som hade sagt namnet.

Hur ser du på svensk hip-hop?
- Jag tycker svensk hip-hop  är grym.
Håkan tycker att man jobbar mer nu en förr eftersom man kan göra allt själv och komma mycket längre. Arbetssättet har utvecklas och artister tar mer ansvar en vad dom gjorde förr då skivbolagen skötte det mesta.
Timbuktu har vart en favorit under hans tid när det gäller svensk hip-hop men ADL och Petter var också grymma.

Berätta lite om Melodifestivalen.
- Vi fick ett bidrag som jag och Keione där han har producerat musiken och jag har skrivit texten.
Håkan och Keione har gjort en låt där en artist kommer att sjunga under melodifestivalen och under intervjun kunde han inte avslöja vem artisten var men låten var klar.

Vad kommer det vara för tema på din nästkommande album?
- Mycket personliga grejer, mycket reflekterar av livet, relationer till människor.
Han berätta att det kommer va en tema av livet, det som händer och har hänt runt om kring hans liv., Alltså uppskatta livet.

Beskriv din musik med ett ord.
- Passion

vintern och våren  ?
Håkan kommer att befinna sig mest i studio för att spela in musik till albumet som han ska släppa nästa år samt en del uppträdanden.
2010 kommer det att vara “frispråkarns”  men han ville inte avslöja för mycket men berättade att det finns saker på gång.





Frispråkarn - Personlig tränare

 

Frispråkarn lägger några rader under våran intervju

 

 

För att höra mer musik så kan ni klicka in här och komma till hans Myspace

Kommentarer
Postat av: Micke

grymt! Duktig snubbe helt klart!

2009-11-25 @ 14:27:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: