Sidan håller på att byggas om och kommer inom kort att flyttas, ber om ursäkt om det ser lite konstigt ut! Ni kan maila musik till [email protected]

Intervju med J-son
Follow duvetinte

Jag lärde känna J-son aug 2008 av en slump och då hade jag ingen aning om vem han var eftersom han inte hade slagit igenom då. Men efter ett tag när en vän till mig som jobbar med J-son skickade hans musik visste jag att denna kille skulle slå stort! Man har hört en hel del rykten när det gäller låten Extacy med 50 cent, vi har både hört han på radio och sett han på The voice morgonprogram! Här får ni veta sanningen om låten med 50 cent och mer om vem Julimar Santos är! Jag kan berätta själv att han är en riktigt cool kille och hoppas det bästa för honom! Detta är en artist som under 1 års tid har endast gjort bra låtar och detta är min personliga åsikt! Jag vill tacka J-son att han ställde upp på denna intervju och ett stort tack till Same Blood ENT! Glöm inte att köpa skivan den 26 Nov! Mer info hittar ni på slutet av intervjun!



Bakgrund
Julimar Santos 24 år, är en artist från Göteborg som kallar sig för J-son, han kommer ursprungligen från Brasilien och han kommer från staden Salvador. Han kom till Sverige tillsammans med sin mamma när han var 5 år gammal.
Hans mammas dröm var att ta Julimar från det fattiga livet och ge honom ett bättre liv eftersom hon bodde på gatan och hade det inte alls bra i Brasilien.
Eftersom Julimars mamma hade det svårt i Brasilien fick hon själv lära sig att skriva för att kunna skaffa sig ett jobb och det gjorde hon med hjälp av tidningar. Hon skaffade sig ett jobb i samma stad där MJ spelade in sin video till “The don't care about us” och där jobbade hon som guide.
Hon träffade en svensk man där och det sluta med att hon blev kär och det var därefter hon flyttade till Sverige tillsammans med sin son Julimar.
Hans mamma åkte först till Sverige och stannade i 6 månader. Under tiden lämnades Julimar kvar hos hans farmor och då trodde han att hon hade lämnat honom för gott, men hans mamma kom tillbaka och hämtade honom för att slutligen bosätta sig i Göteborg.
Som person är Julimar en kille full med energi och är rätt mångsidig. Han gillar Hip hop men kan också gilla annan sorts musik, alltså han gillar allt möjligt och inte bara ett par specifika saker.
Julimar började med musiken redan när han var 14 år gammal, men bara för ett par år sen när han var på väg att lägga ner musiken pushades han av en vän som fick Julimar att forsätta med musiken. Han hjälpte Julimar att komma i kontakt med hans nuvarande manager och därifrån startade Same Blood Entertainment. Vid denna tid var Julimar 20-21 år gammal.
Julimar skrev sin första vers när han gick på Toleredsskolan där han satt med två andra killar som också skrev texter. Han och en av killarna vid namn Hani lyssnade en hel del på bl.a. 2pac och Method Man och därifrån fick han en del insperation. Kort därefter började dom freestyla på skolgården och det flöt på och idag har han släppt ett x antal låtar.

Första låten Julimar släppte var Bonjour tillsammans med Lazee och en video blev det, därefter kom låten Lookie Lookie, Pretty Boy, Dealer Shit och listan bara fortsätter.
Men det var med låten Lookie Lookie som han slog igenom, något som Julimar inte alls var beredd på.

Bonjour J-Son ft Lazee & Elji

Looki looki

Pretty boy


Du har gått ut med att du får epilepsi anfall, hur känns det att ha kommit ut med det?
Julimar hade barnepilepsi när han va yngre och första gången han fick det var när han var på väg till skolan. Han fick senare medicin mot det. Ett anfall fick han förra året och då sa läkaren att det kan vara p.g.a. sömnbrist, stress eller liknande faktorer. Denna sommaren fick han ett flertal anfall.
- Jag har epilepsi, vad ska jag göra åt det, jag skäms inte. Vad det än gäller så ska du vara stolt över det.
Julimar berättade samtidigt hur viktigt han tycker det är att han kommit ut med detta i sin blogg. Det ger andra möjliheten att kanske göra detsamma och våga stå för det
- Oavsett om man är in the spotlight så är man ändå mänsklig.

Varför kallar du dig för J-Son?
- J-son är mitt namn, Julimar Santos Oliveira Neponuceno och där med blir det J-son

Det gick en hel del ry
kten om dig tidigare och om låten Extacy och som också finns i en annan version, vad har du och säga om det?
-Det hela började med Dealershit, vår streetsingel till plattan Same Blood Compilation. Den fick mycket uppmärksamhet i bland annat USA. Så genom det blev vi kontaktade utav en kille som heter Bottomfeeder som jobbar för Shadyville i Florida, som ägs av Dj Whookid 50 Cents Dj. Dom diggade min hook på Dealershit och började ge mig tracks för att lägga hooks på. Så jag la hooks på flera tracks och fick Extacy tracket med 50 och la en feet hook, sen skickade vi tracket och dom gillade det. Så dom mailade min manager och sa att dom skulle släppa den i USA. Dom släppte tracket i USA på en massa bloggar och hemsidor osv. Det är så det går till i USA, förra tracket höll inte måttet så då fick jag lägga hooken istället. Och jag kan inte påverka vad dom gör med deras låt jag lägger bara hooken. Det är upp till Shadyville. Sen hur dom släpper det är upp till dom. Det samma gäller med låten Loser som jag gjorde som Lil Wayne var med på. Medans mitt projekt med Pitbull, Dj Noodles och Trazz  var ett närmare sammarbete med Dj Noodles.. Jag visste att jag skulle göra en hook till Pitbull's mixtape,men inte vilken av mina hooks det skulle bli. Sen fick jag ett mail från Noodles där han sa att han gillade hooken jag hade lagt och så kom den med på låten Til I Die.

50 cent ft J-son - Extacy


Pitbull ft J-son & Trazz - Till i die

Loser - Tommy Lee, Lil Wayne, Spark Dawg, Tyga, Joell Ortiz, Smitty, Sum 41, And J-Son


Du har mycket kärlek till ditt hemland Brasilien och du var med och samlade in pengar för gatubarnen där.
Kommer du ha fler liknande evenemang för att hjälpa barnen i Brasilien?
Hur gick det för projektet du hade sist, hur mycket pengar tjänade ni ihop om du kan dela den informationen med dig?

Julimar har alltid haft en dröm att när han blir större och har råd så kommer han att öppna ett barnhem i Brasilien, han har också en stor anledning varför han vill så gärna hjälpa med det han kan. Det är därför att hans mamma har själv varit i den sitsen. Julimar har mycket kärlek för Brasilien och hjälper så gott han kan med att ge tillbaka till sina landsmän.
Det började med att han googla för att hitta olika alternativ för att hjälpa till och skänka pengar till gatubarnen i Brasilien. Det var på de sättet han hittade insamlingstiftet Gatubarn som också var väldigt liten och inte så känd.
Han bollade idéer med sin manager och efter att dom kontaktade stiftelsen, träffade dom samt berätta vem han själv var - gick allt som planerat. Julimar blev ambassadör där och satte igång evenemanget för att samla in pengar för gatubarnen.
- Det var en underbar känsla att artister som Adam Tensta, Lazee, Million Stylez ställde upp. De artisterna är mina vänner och jag ringde de personligen. Det var stort av dom att ställa upp.
Julimar visste inte exakt hur mycket pengar dom hade fått in men det var många som blev faddrar och bidrog med en hel del.



Beskriv din musik med ett ord.
- Nyskapande

Hur ser du på svensk hip hop?
- Jag tycker den är skit bra. Svensk Hip hop utvecklas hela tiden och det går så snabbt. Tror att svensk Hip hop har en stor chans att bli internationell. Det är inte bara för artister utan det gäller även producenterna. Jag tror mycket på svensk Hip hop.

Du är låtskrivare också, hur kändes det när Olas låt som du skrev blev så pass stort och samma sak med en låt som kom ut i Japan?

Låten som spelades i Japan kunde inte Julimar känna något speciellt för eftersom det var ändå något han bara hade hört om, och det varade endast en stund när han fick höra att singeln blev väl såld.
- Som Ola Låten jag skrev, den hör jag ändå hela tiden.
Julimar berätta för mig att låten som han skrev för Ola var en låt han hörde överallt, om han var i en butik kunde den spelas där och den spelades även på radio. Detta gjorde att han själv kunde känna att han gjort något stort. I och med detta känner han också att han kan ge andra artister bra musik.
- Det är det fina med det, att man är musiker som är all over och eftersom jag är mångsidig så tror jag att det är det som gör mig en sådan bra låtskrivare också. Jag tror att det gör att jag blir mycket bättre som artist och det är bra för mig.

Ola- Sky´s the limit



Hur länge har du jobbat med din skiva?
Julimar tillsammans med SB Entertainment har jobbat med Skivan “Never Half Stepping” i ca 1 ½ år. Det har varit en lång process, men nu är dom äntligen klara och Julimar säger att detta är hans "barn" som han ska släppa fri. Nu är Julimar 100% nöjd med skivan.
- Det här är min Picasso, jag känner att jag har painted my Picasso.

Vart har du fått din inspiration ifrån?
- Min inspiration till musiken är: Life.
Julimars största inspiration är det som händer i livet och det är inte bara hans egna liv utan det som händer i världen, klubbscenen alltså i stort sätt allt som pågår.
- Även om det inte är mitt problem som jag skriver om så kanske jag gör en personlig låt på skivan som kan handla om en situation fast det behöver inte vara min situation. Jag lyssnar väldigt mycket och jag tänker väldigt mycket innan jag sover.

Vad är det bästa du gjort under 2009?
- Det bästa jag gjort är att jag har blivit klar med albumet.
Julimar berätta att det bästa han verkligen gjort som också har lyft bort en tyngd från hans bröst är plattan. Nu är han äntligen klar ock ska få släppa ut sitt "barn" och med det så känner han sig otrolig glad för. Detta tillsammans med att han också har skrivit låt för Ola som har sålt gud känns också som en av dom bästa sakerna, men inget går och jämföra med debutalbumet.

Hur ser vintern och våren ut för din del?

Det kommer bli en hel del jobb med promotion av plattan och en hel del spelningar.
Fortsätta med att skriva låtar, spela in musik och börja på skiva nummer två.

J-son - Head in the sky

J-Son - Story Of The Brave (från skivan Never Half Stepping)

 

För mer info om j-son och Same blood, klicka in här.

För att läsa J-son´s blogg som jag själv läser dagligen kan ni klicka in här

Kommentarer
Postat av: jenny

Haha orka kommentera sånt ändå:p



Jag hade en lärare som led av epilepsi, han fick det mitt i matsalen en gång.

2009-11-18 @ 20:02:42
URL: http://jennyorahim.blogg.se/
Postat av: CHRJ

sV: Ja min dag var jättebra! Din? =)

2009-11-18 @ 20:09:39
URL: http://chrj.blogg.se/
Postat av: felicia ◕‿◕

japp det gäller det ju :D

2009-11-18 @ 20:17:36
Postat av: salle

Grym intervju! :)

2009-11-18 @ 21:05:19
Postat av: Haaris

Grym intervju, du kan din grej! :)

2009-11-18 @ 22:24:05
URL: http://myspace.com/haarismusic
Postat av: B.

TUNG intervju!

2009-11-18 @ 23:08:30
URL: http://walkitout.blogg.se/
Postat av: Tomas

fett nice intervjuv jue:D

2009-11-19 @ 19:26:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: