Sidan håller på att byggas om och kommer inom kort att flyttas, ber om ursäkt om det ser lite konstigt ut! Ni kan maila musik till [email protected]

Svar på fråga
Follow duvetinte



Jag har fått en fråga av en anonym läsate som löd så här :


Vad anser du har varit värst i ditt liv, vad har påverkat dtt liv mest om du ska jämföra mellan ätstörningen och drogandet.

För jag menar ätstörningar leder också till depresion osv,,,

Jag frågar denna fråga av den anledningen av att jag sj också haft ätstörningar,,, men knarkat har jag aldrig gjort,, så jag vill v eta vad som varit värst (om det nu går att jämföra)









Jag kan väll berätta att Ätstörningen är värre en att röka gräs eller hasch.

Du får mer depressioner av droger än att ha Ätstörning.
Jag fick mer depressioner av droger.

Men man kan alltid komma undan depressioner. Om jag klara det så kan fan alla klara det!

Jag hade en värre sorts av depression eftersom jag redan fick min första när jag var 11-12 år och sen börja jag använda droger när jag va  15 år.

Jag  fick depressioner eftersom jag va mobbad som liten, dessutom hade jag tyvärr rätt mycket hat mot min mamma, sen kom drogerna och sen kom det värre saker som jag inte vill gå in på.
Sen träffade jag mitt ex och trodde att det skulle bättre, fick mer depressioner eftersom då kom ätstörningen.
2007 fick jag den första hjälpen.
La av med drogerna 2008 och nu mår jag bättre en vad jag någonsin gjort.

Men  med hjälp av läkare, familj och vänner samt en jävla massa mediciner så mår jag 90% bra.


Om jag säger så här, alla tar saker på olika sätt och därför kan man inte säga exakt vad som är svårast.
Men i mina ögon ser jag ätstörning värre en drogmissbrukare!
Sen så tycker jag och känner mer av att depressioner kommer mer från droger en ätstörning.

Eftersom jag själv har vart med om båda så är det min åsikt och mina känslor


Men  det som påverkar mig som mest är ätstörning, eftersom jag har fortfarande lite problem med att äta, de finns vissa saker som inte försvinner.

Och drogerna har jag lagt av med men de finns andra sätt o glömma.. De e via spriten, fast jag dricker enbart när jag går ut och inte i min ensamhet.

Men det som rädda mig var också att medan jag rökte så glömde jag bort mina problem och åt. Fast jag hade ätstörning.

Båda problemen har påverkat mig lika mycket både psykisk o fysisk...
Kommentarer
Postat av: Anonym

- vill du ha hjälp med en ny blogg design för en billig peng?

- vill du få en bild omgjord i photoshop eller kanske t.o.m. morphad?

2009-03-23 @ 19:32:27
Postat av: Anonym

- vill du ha hjälp med en ny blogg design för en billig peng?

- vill du få en bild omgjord i photoshop eller kanske t.o.m. morphad?

2009-03-23 @ 19:32:34
URL: http://smyckaskrinet.blogg.se/
Postat av: Maria

Joo bara bra söndag=)

vad har du gjort idag då?

Kram

2009-03-23 @ 19:52:55
URL: http://gossimia.blogg.se/
Postat av: Lydia

oj, du har verkligen inte haft de lätt, när amn hör sånt här liksom sånt som du ahr gått igenom känenr man verkligen att man klagar över migrän illamående å sån skit, herregud de är ingenting. en sak jag stöd mig på är att folk tror jag har anorexia, jag kna inte ens stava till de:P folk har frågat mig om jag är sjuk, men nej, jag äter som en häst men kan bara inte gå upp i vikt.. men ahr flera kompisar som haft de, "/ bara se dom fatta man ju iaf lite hur jobbigt de är.. "/

2009-03-23 @ 21:02:43
URL: http://lydiacarlson.blogg.se/
Postat av: Amanda

din blogg verkar intressant. Följer du mig med bloglovin' följer jag dig :)

2009-03-23 @ 22:14:46
URL: http://amaandaau.blogg.se/
Postat av: Veronica

Vad skönt att du tagit dig ur det! :D



Kram!

2009-03-24 @ 10:45:59
URL: http://meandmycloset.blogg.se/
Postat av: Anonym

SNÄLLA melika, säg inte "Men man kan alltid komma undan depressioner. Om jag klara det så kan fan alla klara det!"



Vissa människor har kroniska diagnoser så som manodeprissivitet och det är INGENTING man "kan ta sig ur" det får du medicinera mot och det stör mig enormt mycket när folk talar om saker de inte vet någonting om...

Var nu den mogna människan du är och låt bli att provocera och bli bestört för att jag har skrivit det här...



Ps. Hasch el. gräs är inte droger så hipp som happ så har du aldrig haft "drogproblem"!



2009-03-26 @ 21:17:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: