Sidan håller på att byggas om och kommer inom kort att flyttas, ber om ursäkt om det ser lite konstigt ut! Ni kan maila musik till [email protected]

Intervju med Karim (Cake boy)
Follow duvetinte

Hur kommer det sig att du kallar dig för Cake boy?

Det började för länge sen då nära vänner och familj kallade mig för kakan efter mitt riktiga namn Karim. Sen blev det bara Cakeboy, jag tyckte det lät grymt och Cake är något vi alla behöver kriga för varje dag för att överleva. " A lotta folks wanna know why i go by the name of Cakeboy / cuz i love cake, trynna get that cake everyday and i do it with joy " - från min låt We Fly By.


Om jag har förstått rätt så har du 3 bröder? En av dom är din tvilling och en av ev dina bröder håller också på med musik?
Hur fungerar det? Konkurrent, svartsjuka eller är det bara kärlek?

Yes det stämmer, 3 bröder! min tvilling Hakim 24, Dalil 31 och Wahid 32. Det har inte varit så mycket drama mellan mig och min bror bara smågrejjer men mest kärlek, han gör sin grejj och jag gör min och stöttar varandra hela tiden. Syskon har alltid nånting att agga sig på varandra men i slutändan är blod alltid tjockare än vatten, min familj är allt för mig..


Eftersom det är svårt att lyckas med musik här i Sverige måste jag fråga om du kan leva på musiken eller gör du något annat vid sidan om?

Nej jag lever inte på musiken och är utbildad inom elektronik annars, men har varit arbetslös ett tag och letar efter ett nytt jobb.

Hur kom du in i musikbranschen och när insåg du att det va musik du ville hålla på med?

Det har alltid varit en stor dröm för mig, jag brinner för det här! Det finns inget bättre sätt att utrycka sina känslor. Nas och 2pac har alltid varit stora förebilder och det var ungefär när Nas släppte sin andra platta " It Was Written " som jag blev kraftigt inspirerad och provade skriva egna texter.


Alla har en dröm om att få jobba med en stor artist, om du fick välja en artist som du fick göra låt med vem skulle du då välja?

Oj, just nu står det mellan Nas, Drake och T.I haha... Men det skulle nog va T.I! Riktigt jävla grym..

Du har samarbetat med många artister här i Sverige. Hur har det fungerat?
Eftersom du också har kommit ut med en Mixtape där bla Million Stylez, J-son, Danjah, Adam Tensta och din bror Sheisty Boy medverkar i. Har allt gått som du själv velat när det gäller samarbete med olika artister för den senaste Mixtapen?

Det har fungerat felfritt kan jag säga faktiskt! K-One är sjukt talangfull och detta hade inte fungerat utan honom och RMH, real talk. Jag och Million är båda uppvuxna i Sollentuna så han är som en storebror för mig som pushat/ hjälpt mig på vägen där jag står nu. Alla som är med på mitt mixtape är talanger på högsta nivå och jag är riktigt nöjd med slutresultatet! RMH jobbar på ett sätt som jag sett få göra här i Sverige, hungriga med stort kontaktnät världen över har dom hjälpt till mycket. Inte bara för mig utan hela svenska hiphopscenen!

"länk till mixtape hittar ni här"

Hur var det att uppträda på The Voice 08 framför en sån stor publik?
Kommer du ihåg vad för känsla du fick när du steg upp på scenen?

Ouf, det var sjukt grymt! Jag kommer ihåg att året tidigare på Voice 07 sa jag till min polare att nästa år ska jag stå där! Det var mäktigt, då menar jag även att det var fett att dela scen med mina boys från RMH och J-Son och vara en del av den svenska hiphopscenen framför en sån stor publik. Plus att min flickvän, familj och släkt var där.


Om du fick skapa en ny Backstreet boys här i Sverige där du själv skulle medverka i, vilka svenska artister skulle få va med i gruppen och varför?


Haha.. hmmm... K-One, Json, Adam Tensta och min bror! J-Son skulle få vara lead singer och K-One ska vara den där galna headbangaren med keyboard man ser på rock-konserter, vi andra ska va dansarna som backar upp med vocals ibland mohaha... MONEY!!



Vad för råd skulle du vilja ge till dom unga människorna där ute som läser detta?

Underskatta aldrig kraften i hårt jobbande! Livet är full med överraskningar och ups and downs,  ge inte upp för minsta lilla! Stå för vem du är och vad du skapar..


Bless & Love!!

/ Cake..

Här kan ni hitta mer musik på Cake boy

Http://www.myspace.com/cakeboyonline

http://www.mybestfriendismygrind.com
Kommentarer
Postat av: jenny

Hans idol verkar också vara T.I. haha:D men han är ju bäst!

2009-06-18 @ 01:03:29
URL: http://jennyorahim.blogg.se/
Postat av: A

:)

2009-06-18 @ 02:04:05
URL: http://zofiesworld.blogg.se/
Postat av: Minismurfan

Godmorgon vännen.

Önskar dej en underbar midsommarhelg.

Kramizzar

2009-06-18 @ 09:02:24
URL: http://metrobloggen.se/minismurfan
Postat av: Lisa

Härligt att du fick vila ut häromdagen... =0)



Händer idag då?!

2009-06-18 @ 09:26:18
URL: http://thecharmedone.blogg.se/
Postat av: Isabella

Hej :)

Händer idag?



ha de bra.

2009-06-18 @ 09:29:39
URL: http://isabellaaz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: