Sidan håller på att byggas om och kommer inom kort att flyttas, ber om ursäkt om det ser lite konstigt ut! Ni kan maila musik till [email protected]

Poliser förstör mycket?
Follow duvetinte

Tack till alla som grattar mig!
Men till de viktiga!

Alla vet att jag skriver om musik, jag älskar festivaler, konserter och andra uppträdande!
men vafan är det som händer?
Jag läste på nyheter24 att de kanske är sista gången dom kör reggaefestivalen.
VAD FAN GÖR NI??
en av mina drömmar är att få va där och det ska fan inte va sista gången nu när jag INTE befinner mig i sverige!
Jag förstår också att dom som arangerar detta blir trött på polisens rassia!
VARFÖR SKA DOM GÖRA SÅ?
Jag förstår, droger är olagligt och reggea + hip hop = droger, men dom kan fan inte hålla på och skämma ut sig själva så fort en stor artist kommer till sverige och har en konsert där dom sedan gör rassia på hotellrummen!
det är FAN pinsamt! har ni ingen skam i kroppen?
Blir förbannad på detta!

Men i en av artiklarna jag läste insåg jag att detta är en allvarligt fråga.

När det kommer till Hip hop konserter så förstör dom.
Men kolla in stureplan där kokain är fritt för alla och INGET händer!
Mycket av detta är rasistiska händelser!
Tror absolut inte det är bara jag som tycker det!
tror det finns en hel dom som håller med om detta!

Jag tycker att ni ska gå in och läsa:


Artikel 1 om reggeafestivalen hittar ni här = Saningen bakom festivalen

Artikel 2 upplyser er lite mer och där stod det "Narkotikapolisen slog på fredagen till mot reggaeartisten Beenie Man efter hans konsert på Gröna Lund i Stockholm. Inga misstänkta preparat hittades - trots detta plockades fyra personer in till Kronobergshäktet."
Att dom gör en sådan sak är FAN inte rätt! Att bara ta med sig någon för sakens skull går inte hem!

Ta er tid och läs om detta och tryck till om vad ni tycker!
Jag accepterar inte sånt här!

Men hur många vågar skriva saningen bakom det hela?
Hur många tidningar vågar visa att dom verkligen bryr sig?




Kommentarer
Postat av: Em

okej, härligt :) Är allting bra med dig idag?

2009-07-22 @ 13:29:41
URL: http://emelojs.blogg.se/
Postat av: Raghid

asså ja vet inte om hiphop o ja gillar itne hiphop speciellt mkt, men reggae 'är fan världens coolaste ja vet. det ingår i livstilen att droga o röka hasch o det. Men det är artisternas fel också att det är så eftersom det är förbjudet och de gör det ändå, men poliser kan ju göra saker till viss gräns, men inte försöra en konsert eller s¨nt, blää på dem. Men vad ska man göra det e jävla svenneidioter som inte kan ha kul o som alltid ska följa sina potatismos med korv- lagar och vara perfekta :S sånt sjukt liv de har, låt människorna vara!

2009-07-22 @ 13:35:13
URL: http://raggee.blogg.se/
Postat av: Berii_

Jag ska inte ens börja skriva vad jag tycker.................................... men jag håller med dig TOTALT. Snart kommer alla bra artister bojkotta Sverige, då de inte vill behandlas som fuckin fångar.



Så är det bara.

2009-07-22 @ 14:02:16
URL: http://walkitout.blogg.se/
Postat av: Laura

"Men kolla in stureplan där kokain är fritt för alla och INGET händer!"



Så jävla sant usch jag blir så suuuur -.-

tack för tippsen om artiklarna.



Din blogg är så tung!

2009-07-22 @ 14:36:05
URL: http://fluffyy.blogg.se/
Postat av: Raghid

sv: a de sant, men ja hatar svensk polis, asså ja lovar de hatar alla invandrare xD

2009-07-22 @ 15:24:03
URL: http://raggee.blogg.se/
Postat av: M

Jag tror inte det spelar någon roll. Här i Sverige är det olagligt med droger, visst borde man gå hårdare mot stureplan men det betyder inte att man ska släppa alla andra löst. Utan ta fast dom som ni är säkra på. Artisterna får skylla sig själva, vem de än är. Lika olagligt här som det är i deras hemland.

2009-07-22 @ 21:21:02
Postat av: fuck it

FAAAAAAAAAAAAN VAD SUR JA FUCKING BLIR !!!!!!!!!!!!!!!!!!1

USSSSH OMG JA HAR INGA FUCKING ORD JUST NU. KAN DU SKRIVA I DIN LBOGG OM D FINNS NGT MAN KAN GÖRA FÖR JA HAR FUCKING FÅTT NOGA AV SVERIGES FUCKING POLIS JAGAR DOM HÄR NÄR D FINNS HUNDRA ANDRA ÄCKEL SAKER O JAGA I SVERIGE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! JA SKÄMMS ÅT DEM JUST NU FYFAN FYFFFFFFAAAAAN

2009-07-22 @ 23:26:44
Postat av: fuck it

FAAAAAAAAAAAAN VAD SUR JA FUCKING BLIR !!!!!!!!!!!!!!!!!!1

USSSSH OMG JA HAR INGA FUCKING ORD JUST NU. KAN DU SKRIVA I DIN LBOGG OM D FINNS NGT MAN KAN GÖRA FÖR JA HAR FUCKING FÅTT NOGA AV SVERIGES FUCKING POLIS JAGAR DOM HÄR NÄR D FINNS HUNDRA ANDRA ÄCKEL SAKER O JAGA I SVERIGE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! JA SKÄMMS ÅT DEM JUST NU FYFAN FYFFFFFFAAAAAN

2009-07-22 @ 23:26:51
Postat av: jenny

Men fan vad pinsamma, de skrämmer bort alla bra artister ju! Du har så rätt i det där med knark i stureplan alla vet vad som pågår där men rassia kör de inte där inte!



2009-07-23 @ 11:46:42
URL: http://jennyorahim.blogg.se/
Postat av: thunder

Asså tyvärr är inte stureplan nån snutfri zon, jag lovar! blivit trackad där själv och polare blitt haffade och vidare så är alla inblandade svennar, bleka å blåögda..så ta det inte som en rassegrej även om snuten är rassar.

Svensk narkotika politik har ingen verklighets anknytning och det är tydligen svårt att hitta den röda tråden emellan ghb/gbl-dödsfall och den existerande narkotika politiken.



Har bara ett råd till unga människor flytta till ett annat eu land, där man kan leva tex england Berlin Spanien Portugal, u can do it!

PIZ!

2009-07-24 @ 07:46:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: