Sidan håller på att byggas om och kommer inom kort att flyttas, ber om ursäkt om det ser lite konstigt ut! Ni kan maila musik till [email protected]

Intervju med Million Stylez
Follow duvetinte


Första gången jag träffade Million Stylez var på The voice efterfesten 2008. Jag fick inte alls ett bra intryck av honom som jag också har gått och bärt på ett bra tag. Har vänner o bekanta som känner Million och har hört att han ska va hur trevlig som helst och inte alls någon diva!
Nu fick jag chansen att göra en intervju med honom och jag fick en helt annan syn på honom. En riktigt trevlig kille som vet vad han vill. Detta sa jag till honom själv, men nu tycker jag något annat!
Hans lått Miss Fatty tog världen med storm, inklusive MIG. Det är en av mina favorit låtar och jag är riktigt glad att han ställde upp på en intervju! Ser fram emot hans kommande album och här får ni läsa resultatet av våran intervju. Till Million Stylez för att du stälde upp på en intervju!





Bakgrund

Million Stylez , som egentligen heter Kenshin Iryo, född 1981 och uppväxt i Sollentuna.
Million är ursprungen Japansk och Fransk, men född i Sverige.
Han hoppade av skolan för att istället börja satsa på musiken och det var endas för att han visste själv att han skulle komma långt. Million är en väldigt omtänksam människa som gärna hjälper sina vänner som han ser har tallang inom musiken och dessutom jobbar med dem.
Han började rappa på svenska som ung fast han började skriva texter på engelska redan vid 12-13 år ålder.
Reggea/ dancehall började Million med när han var ca 18-19 år och det kom naturligt för honom eftersom han lyssnade en hel del på det.
Million Stylez släppte sin första skiva 2006 men gjorde en annan variation som kom ut 2007.
Inspirationen till att skriva texter är livserfarenhet och något han kallar för “högre makt” eftersom han är troende.
Idag har Million Stylez ett eget skivbolag vid namn Adonai music.

Vart kommer namnet Million stylez ifrån?
- Namnet kom till för ca 10 år sen, jag rappade, jag producerade, jag var Dj och där med kom Million Stylz till eftersom jag gjorde så mycket grejer hela tiden.


Vad var inspirationen till låten Miss Fatty den låten?
- Riktigt tjocka tjejer, hehe nä jag skoja bara. Inspirationen till låten var tjejer som vet sin grej, det handlar om självständiga tjejer. Många tror att det handlar om tjocka tjejer.

Videon är inspelat i Cuba för er som inte visste det och låten har spelats överallt.



Vad hände med Top Notch som du var med i förut?

- Helga grejen blev pannkaka, vi gjorde en låt och sen spelade vi in en video till den men när vi skulle sälja in låten så gick allt fel.

Tillsammans med en annan kille gjorde dem en låt och sedan musikvideo, det var en process. Dom på universal gillade låten och ville skriva ett avtal med dem, fast sen hände det något annat.

- Dom som var intresserad av att signa oss fick sparken ca 1 månad efter och därför blev det inget för oss heller.

Är det sant att du skrev Danjahs låt “My love”
Och jag har hört att han har började bli divig mot dig.

- Ja det var jag som skrev “my love”. Men inga kommentarer, vi är fortfarande vänner.

Danjah och Million tog fram låten tillsammans med hjälp av att million guidade honom genom hela låten.
Planen med låten var att Danjah skulle komma upp och få en hitt så med det är Million Stylez nöjd med att det gick bra.


Snart kommer du ut med ett album som heter “Everyday”. Vad är temat och vilka gästas på den?
- Love We Deal With är första singel som jag släppte för en månad sen, den fick bra respons och blev 1a i Tyskland. Superstar, min andra singel, som just nu aktuell och är med på Voice Choice på The Voice.
- Det kommer va som förra albumet men mer vågat och Temat på det är Kärlek. Min röda tråd är att hålla allt positivt, jag håller inte på och ljuger i mina texter och säger att jag har saker som jag inte har.

Artister som kommer att gästas är bl.a. Gentleman, Joey Fever m.fl.
Skivan är planerad att komma ut Feb - Mar 2010 och kommer att säljas.

Hur kom du i kontakt med Gentleman och hur var det att jobba med honom?
- När jag var på Tuner i USA så träffade jag honom där på USA:s största reggae festival som heter Reisen och han kontakta mig bakstaget och var intresserad av att göra en låt tillsammans med mig .
Precis innan han frågade mig så hade jag själv tänkt fråga honom när jag väl hade chansen.
- Gentleman är en jord nära människa och det var riktigt kul att få jobba med honom för han är en soft person.

Million Stylez är uppväxt med Gentleman´s musik och det var en självklarhet att göra en låt med honom. Dom spelade in låten i Tyskland där Gentleman har sin studio.

Beskriv din musik med 1 ord.
- Mångsidig.

2010 för Million Stylez
Fortsätta turnera både i Sverige och andra länder och få ut skivan.
Senegal turnering i februari, Costarika och sen är det fler spelningar.
Sedan att fortsätta jobba på musiken.









Kommentarer
Postat av: vickey

NICE !

2010-01-03 @ 23:06:13
URL: http://vickeylicious.blogg.se/
Postat av: Haaris

Grymt!

2010-01-12 @ 12:08:40
URL: http://myspace.com/haarismusic
Postat av: ShadyBoy

Eminem is the king!

2010-08-20 @ 23:00:55
URL: http://justshady.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: