Sidan håller på att byggas om och kommer inom kort att flyttas, ber om ursäkt om det ser lite konstigt ut! Ni kan maila musik till [email protected]

Chorizo Records - Håller Stilen Mixtape
Follow duvetinte



Låt Lista:
01.Håller Stilen
02.Tid E Pengar
03.Våran Grej
04.Kicka en Vers (Lägg Den)
05.EO
06.Orten mED AndyBoii
07.DanDon
08.Schhhtåååru
09.Fett Stress mED Essa Cham
10.Slänger Den
11.Min Sanning
12.Flashiga Skor
13.Äzi
14.Outro
15.En Guzz Som Dig mED Riffo (BONUS SPÅR)


Min åsikt:
Låt nr ett var den jag fastna direkt för, men det är också för att det är deras singel som kom ut före mixtapet!
"tid e pengar" är en låt jag skulle kunna tänka mig lyssna på när jag är ute och klubbar. låten har en jävligt skön rytm i sig, killen som sjunger refrenger har också en bra röst vilket jag tycker är väldigt viktigt om man ska sjunga.
låt nr tre är en något man inte hör varje dag på ett mixtape, lite freestyleaktig, låter lite som om dom batlar med varandra. men jag undrar vem det är som pratar mest i bakrunden som hypar upp allt som mest på den sista versen.
Låt nr 6, första versen lät som en kopia av byn clicken, men det kanske är bara jag som inbilla mig.
"Schhhtåååru" bjuds det av en liten orientalisk beat men vet inte om jag tycker att texten och verserna passar till låten.
Men det verkar som om denna Mixtape är till för alla människor oavsett vad man lyssnar på, killarna mixar ihop ett mixtape av olika musikstilar.
Detta är till alla er som lyssnar på hip-hop, reggae, klubb, orentalisk.
Finns låtar som också är mindre bra, men med mer övning och med tiden så kan dessa killar komma långt.
Jag undrar vem som har proddat dessa låtar, för den personen som har proddat låtarna har gjort ett bra jobb.
"Flashiga Skor" är lite som "somliga går i trasiga skor" . Det dom gjort är att dom bytt orden och gjort det något bättre.
Men jag är inget fan av låtar där dom sjunger om att dom mekar en och röker en fet vilket man kan höra i vissa låtar, men som mest i låt nr 13.

Det tog ca 1 timme för att få en uppfattning om den var bra eller dålig!
Jag kan rekommendera denna tape utan tvekan och därför säger jag att ni ska ladda ner den.



För att ladda ner Mixtapet klicka in här & Här.

Kommentarer
Postat av: Friday

Oh hell yeah... after what u did missy!!

2009-12-22 @ 02:27:04
URL: http://fridamalki.blogg.se/
Postat av: -mrAA-

fett tung mixtape....det här är grejjer assåå...blev fett imponerad...fett tung blogg oxå för den delen....

2009-12-24 @ 00:34:03
Postat av: felix

Altså att säga att andyboii skulle va en kopia av byn klicken i första versen i låten orten e fan SKAMLIGT.. och kan du nåt om rap överhuvetaget? inte mening å va "hatare" nu men ja tycker du lägger fokus på fel låtar i mixtapet :p EO, fett stress, tid e pengar å min sanning e ju definitivt dom bästa. och va beträffar roro på schtååååååru har han bara helt enkelt en egen å unik stil som man måste ge cred för. de va ja tycker iaf

2010-02-07 @ 18:05:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: