Sidan håller på att byggas om och kommer inom kort att flyttas, ber om ursäkt om det ser lite konstigt ut! Ni kan maila musik till [email protected]

Intervju med Conté & Miras
Follow duvetinte


Doeboi står för vänskap, hårt arbete och kärlek. Det är så jag beskriver Doeboi med egna ord!
Men egentligen står Doeboi för “Hårt arbete, Stå på egna ben och no kiss ass för nobody”

Jag träffade upp Conté och Miras som är artisterna i Doeboi.
Jag beundrar allt hårt arbete som dom gör och därför ville jag göra denna intervju med Conte och Miras.

Conté är killen som alltid ler. Hemligheten bakom hans glädje är kärlek. Oavsett vad som en händer i livet så ska man alltid tänka det finns folk som har det värre och efter att han har  fått gå igenom en del har han lärt sig att man ska va tacksam att man har tak över huvudet och mat å bordet! En varm och godhjärtat kille är det. Conté började med musik efte att han hört Wu-Tang Forever skivan.
Men ofeciellt har han hållt på med musik i 2  år (maj 2009 blev det 2 år)

Miras är killen som inte hörs mycket av, han har hållt på med musik sen han var 5 år, spelat både piano och gitarr.  Han tog själv kontakt med Conté ett par gånger för att han såg glädjen i musiken och tänkte “jag vill vara en del av detta” Nu står han här idag och har fått medverka i låten Move ya body där han sjuger på refrängen. Men mer om Miras kommer ni att få höra



Du har jobbat väldigt mycket med låten Move ya body, har du bara satsat på låten eller har du jobbat med andra låtar samtidigt??
Conté har jobbat med låten “move ya body” sen deras första singel “Say da coné” kom ut!
Alltså sen början av januari 2009. Men han har inte bara jobbat med denna låt utan han jobbade med sin mixtape som kom ut under 2009 och den kan ni hitta här.
Men det har vart mest fokus på låten “move ya body”
Det har vart en lång proses . Miras gjorde beatet - Conte lyssnade - gav förslag - miras fick tillbaks - ledningen lyssna - åsikter delades ut - processen fortsatte.

Hur känns det att låten har kommit ut och videon är klar?`??

“Det känns bra” svara conte på en gång, men det är inte så att dom sitter och njuter av tiden, utan dags för nya låtar och nya projekt.

Vad tänkte du på när du skrev låten move ya body? Vad va “budskapet” med låten?
“Du betalar inte 120 kr för att stå i ett hörn när du är ute på en klubb”
Vi alla betalar inträde, dricka och garderob. Men när vi är ute och festar så sitter man oftast i ett hörn med drinken och softar.
när du hör en bra låt, move ya body. Ställ dig och dansa.. Du behöver inte vara bra utan gör något kul av det. ” säger Conte
En citat från låten: why do you want to sit still?

Jag frågade Doeboi hur det har vart och samarbetat med mig och ”duvetintee Bloggen”
Alla svarade samtidigt med positiva ord.
Det har vart enkelt svara Moe
jag gillar folk som vet vad dom ska göra, man behöver inte påminnda om det som ska göras och du vet exakt vart du är på väg säger Conté



Här kan ni se resultatet av videon:




Men detta är inte allt jag har att bjuda! Under inspelningen till Move ya body tog jag med mig ett linne för att både Miras och Conté skulle signa


Var med och vinn Conté och Miras första signade linne!




Fråga:
Vad heter Contés första singel?


Ledtråd: läs intervjun!

Regler:
* Kopiera bilden, lägg upp i din egna blogg och länka till detta inlägg där ni skriver att ni är med i tävlingen!

Svara genom att skicka kommentar i detta inlägg med rätt svar + mailadress
Det gäller för desutom för er som inte har en blogg!

Rätt svar vinner en singad linne.
Tävlingen pågår fram tills Måndagen den 24/8 kl 00:00


'


I samarbete med Conte.se (där kan ni också köpa låten)

OBS: KOMMENTERA MED KOMMENTARER SOM HAR ENDAS MED DETTA INLÄGG ATT GÖRA. DS
Kommentarer
Postat av: KENDRA

Move ya body lär de väl vara. Mailadress: [email protected]

2009-08-21 @ 10:23:00
URL: http://kendrasmansion.blogg.se/
Postat av: madelin

Say da coné.. mailadress [email protected]

2009-08-21 @ 13:10:41
Postat av: Solina

sv: första gången jag hört talas om dem, men bra låt :)

2009-08-21 @ 17:28:52
URL: http://solinas.blogg.se/
Postat av: kale

vart kommer du ifrån :)?

2009-08-21 @ 17:51:38
URL: http://prettyshawty.blogg.se/
Postat av: Hälsogudinnan - din inspiration till ett hälsosamt liv!

Jag kunde gjort en liten intervju åt dig å din fina blogg när jag efterfestade me B-Real från Cypress Hill å Psycho Realm när de var i Göteborg..hahah.. :)

2009-08-21 @ 18:07:27
URL: http://halsogudinnan.blogg.se/
Postat av: maegy

sv: okey (y)

2009-08-21 @ 18:22:21
URL: http://malinmargaretha.blogg.se/
Postat av: ardiana

aw man blir så avis du träffar bara kändisar :)

2009-08-21 @ 18:57:16
URL: http://ardianas.blogg.se/
Postat av: Hälsogudinnan - din inspiration till ett hälsosamt liv!

sv: haha ja jag tycker faktiskt det :) men jag är glad att jag inte e nån töntig liten groupie som vissa andra småtjejer var som var med.. att ha sex me nån pga att den är känd är inte riktigt min typ av grej :)b-real var inte sån inte då iaf..men psycho realm var definitivt sånna. synd att du missade..bådas spelningar var helt otroligt bra!!

2009-08-21 @ 20:18:02
URL: http://halsogudinnan.blogg.se/
Postat av: Anonym

Conté är så grym. Det är Say da conté :)

2009-08-21 @ 21:11:00
Postat av: Emma

va kul att vara med:)

2009-08-21 @ 21:25:03
URL: http://emmaeriica.blogg.se/
Postat av: Emelie

Conté är bäst! Hans första singel är Say da conté =)

2009-08-23 @ 13:08:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: