Sidan håller på att byggas om och kommer inom kort att flyttas, ber om ursäkt om det ser lite konstigt ut! Ni kan maila musik till [email protected]

"Swag Like This" berättar om P3 GULD
Follow duvetinte

- I tisdags fick jag möjligheten att få vara backstage i P3 Guld Galan,
självklart accepterade jag då min kusin Pato Pooh också skulle vara där.
Jag va tidigast på plats för att förbereda allt jag ville fråga och ta reda
på vilka som hade kommit.
Den första artisten jag kände igen va J-Son och med ett leende så
gick han med på en intervju men gick först för o hämta ett glas mousserad.
Med dom få svaren han gav mig så märkte jag att han är en artist som inte
låtit huvudet stiga åt himlen fast än han var nominerad till ett av världens största musik priser.

Efter intervjun så började praktist taget alla andra artister dyka upp,
Pato tillsamans med Stor, Timbuktu, Promoe och listan bara fortsätter.
Eftersom allt började bli hektiskt så försökte jag få en sista intervju innan
själva galan började.
Jag gick fram till Million Stylez som ignorerade mig totalt, jag förstår ifall
man blir stressad vid sånna evenemang men han kunde ha sagt nej tack.
Jag påstår inte att han är en Divig person bara för det, jag kritiserar aldrig
en person om jag inte känner den personligen.
Men min tid kommer nog när jag väl får ta ett ordentligt snack med honom.

Under själva galan så blir jag förvånad över en massa saker.
Speciellt över Miss Li´s otroliga röst LIVE,
men även över hur underskattad HipHoppen är.
Publiken kände inte till någon av de som var nominerade till årets HipHop/Soul
mer än Promoe.
Och om det inte räckte med det så hörde jag en av tjejerna som var med i
publiken säga
"Asså vem fan är Stor egentligen? Är hans ens känd någonstans i sverige?
Promoe borde ha vunnit" när jag var på väg till efterfesten.
Men jag är glad att Stor vann den kategorin, jag hade vart glad om vem
som helst vann förutom Promoe.
För nu lär den rätt så ignoranta publiken öppna ögonen mer för Riktig Svensk HipHop.

På efterfesten fick jag träffa flera andra stora namn och det var en mer avslappnad känsla.
Jag fick även gratta Mohammed (Mohammed Ali) för att ha gift sig för inte så länge sen och
även hälsa på hans fru Nabila som gjorde honom sällskap.
Medina, Fille (Ison & Fille) Ametizt och några till var också där för att fira en rätt så liten vinst
för Svensk HipHop, men för varje vinst så tar vi oss ett steg närmare segern.






Videoklipp bakom kulissernac -->P3 Guld


Inlägget är skrivet av : swag like this
Kommentarer
Postat av: Gadd

Ciao! Som jag förstår det så tycker du inte att promoe inte gör "riktig svensk hiphop"? Det är ju den största svenska rapparen vi har och hans texter är (i alla fall var tills han började göra sitt på svenska tycker jag) mycket genomtänkte och bra! Tycker med att stor va värdiga vinnare senaste plattan är mycket bra. Men promoe tsm med looptroop har gjort sjukt sjukt mkt mer och bättre. Stor har vart hetare detta året så dem va värdiga men promoe har gjort svensk hiphop sedan day 1! pz

2010-01-24 @ 01:17:27
Postat av: S'

ALLLLLLLLLLIIIIIIII:D

2010-01-24 @ 09:48:22
URL: http://chooko.blogg.se/
Postat av: SwaggerBoy

Jag påstår inte i någon moment att Promo INTE gör riktig svensk hip hop!

Jag refererade mig till mainstream publikens ignorans då de endast känner till honom och inte många andra stora namn för att de inte spelas så flitigt i MTV eller i The Voice.

Tror du att jag ens hade brytt mig om att be honom om en bild ifall jag hatade snubben? Nää ja e ingen fake backstabber.

Och jag tror inte att jag hade fått sammarbeta med den här bloggen om jag vore det.

Men nu har du fått din tolkning av mitt inlägg besvarad.

2010-01-24 @ 18:20:07
URL: http://swaglikethis.ning.com/
Postat av: Big Popa

hahah "en av världens största musikpriser"???????? P3 guldgalan, är du seriös eller? Du förtsår väl att INGEN utanför detta lilla land vid Nordpolen inte har en aning om att det finns hiphop i Sverige?

2010-01-25 @ 10:48:12
Postat av: Du vet inte - TÄVLING

sluta hata!!! låt han skriva exakt vad han vill.. om han tycker att detta är en av världens största så kan han skriva det..

o det är jävligt stort.

sak i samma vad man skriver.....

2010-01-25 @ 10:51:31
URL: http://duvetintee.blogg.se/
Postat av: SwaggerBoy

Big Popa: Jag menade J-Son´s nominering i Grammis.

Säg mig du, är inte grammis världskänd?

Varför tar du inte reda på fakta och läser igenom noga innan du kommenterar och får dig själv att verka som en arrogant samhällskritiker?

J-Son var inte ens nominerad i P3 Guld galan.

Och som DuVetInte sa: Sluta Hata!

För om du försöker o få andra att se dumma ut när dom inte gör det, så kommer allt att falla tillbaka på dig. Men var tacksam för anonymiteten i internet!

2010-01-25 @ 14:37:03
URL: http://swaglikethis.ning.com/
Postat av: Big Popa

ja menade bara att det va skumt att skriva så...för grammis finns i alla små länder i hela världen men VÄRLDSKÄND blir man bara om man vinner en grammis i USA eller en Latin-Grammy.........peace

2010-01-26 @ 01:58:11
Postat av: SwaggerBoy

Ja Grammis finns i många av världens delar, därför är det ett av världen största priser. Och att J.Son ska vara världskänd har jag aldrig påstått, men däremot behöver man inget pris för att bli världskänd.

2010-01-27 @ 14:39:13
URL: http://swaglikethis.ning.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: