Sidan håller på att byggas om och kommer inom kort att flyttas, ber om ursäkt om det ser lite konstigt ut! Ni kan maila musik till [email protected]

Sveriges bästa hip-hop artister just nu
Follow duvetinte

Många har frågat mig vilka artister jag tycker om och lyssnar på!
Med hjälp av min Mp3 och Spotify lista hitta jag endas dessa artister som ni kan se här nedanför!
Jag har skrivit varför jag tycker om dessa artister, vet ni inte vilka dom är så går det att lyssna på här i bloggen!
Det finns säkert fler, men i mina ögon och öron är dom här bäst just nu!!


Nr 1 KARTELLEN
Dom är Sveriges hetaste just nu utan tvekan. Senaste Mixtapet finns i min MP3 och en hel del från gamla tapet! Jag tycker verkligen Kartellen är en av dom bästa just nu!



Nr 2 LABYRINT
Vår betong gjorde succé och helt plötsligt var Jacco en av dom hetaste artisterna i Sverige!
Jacco är en av mina favoriter rakt igenom, men jag gillar hela labyrint och deras mixtape finns i min MP3!
Dom är till och med grymma på scen och har en jävligt bra närvaro vilket jag tycker är väldigt viktigt!



Nr 3 FINESS
Jag säger inte Finess bara för att han är min artist utan jag säger det för att denna kille är riktigt grym och jag har sagt det förr och jag säger det igen, Finess är bäst, så är det bara!
Innan jag började jobba med honom så sa jag till honom att han en dag kommer bli stor. Hela hans kommande mixtape finns i min MP3, låtarna är inte klara en, men jag har dom där endå!
Han kommer ta sverige med stom!



Nr 4 MEDINA
Jag tror Sverige håller med mig om Medina. Jag är uppväxt tillsammans med Sam-e´s bror och jag har hört Sam-e sen jag va liten och sett han live redan som snorunge.
Dom gör hitt efter hitt, dom spottar verser som INGEN ANNAN gör och ingen e lika grymma som dom på scen!
Dom har en stil som ingen annan har!!



Nr 5 J-SON
Jag har sagt sen den dagen jag lärde känna J-son och hela same blood att han  kommer lyckas med det han gör!
Jag tror att jag har lyssnat för mycket på j-son eftersom jag kan ca 90% av hans låtar utantill!




Nr 6 PATO POOH
Bara för att han gjorde succé med Follow me så betyder det inte att den låten gjorde honom till en av dom hetaste artisterna just nu!
Jag gillar inte ens den låten så mycket. Pato Pooh har så mycket bättre och skönare låtar!
Men som sagt, Pato är en av dom hetaste och han vet exakt vad jag tycker om honom!



Nr 7 ISON & FILLE
Jag har lyssnar på ison & Fille sen jag var liten.  Mins när jag hängde i skärholmen och vi såg dom gå runt i centrum o hänga! haha ja, vi alla har hängt i centrum!
Men då var jag ca 16-17 år och jag har alltid gillat dom o jag tror inte jag kommer sluta lyssna på ison& fille! Har många av deras gamla låtar i min MP3!!





Sen har vi :

-STOR- MOHAMMED ALI - NÄÄÄK - BYN CLICKEN -

Kommentarer
Postat av: vart är?

Max Peezay, men du kanske inte vet vem det är? Promoe? Deras albums 2009 var i särklass de bästa! Text, flow, orginellt, budskap, produktion. Seriöst hur kan du inte ta med dom?

2010-01-19 @ 22:46:52
Postat av: Här:

Max Peezay - Hjärtlös http://www.youtube.com/watch?v=aueuD0s9f8c



Max Peezay - Boven i dramat http://www.youtube.com/watch?v=6uGoOnfYIBM



Promoe - Dekadansen http://www.youtube.com/watch?v=HWnMZRGpny0



Promoe - Mammas gata http://www.youtube.com/watch?v=ciUA2GHN6BA&feature=related

2010-01-19 @ 22:50:51
Postat av: Du vet inte - Tävling

svarjag bad inte om din åsikt. detta är min personliga lista och dessa två du nämnt är två st jag absolut inte lyssnar på!

vad e de du inte förstår?

läs igen och se vad det står e du snäll! MIN PERSONLIGA LISTA

2010-01-19 @ 23:10:55
URL: http://duvetinte.se
Postat av: emilio-p

ison6 FILLE, STOR, MOHAMMED ALI, advanca patrol, timbaktu o promoee e sveriges fetasteee min kära/ emilio

2010-01-20 @ 08:27:10
Postat av: ShadyBoy

Marshall Mathers <3

2010-08-20 @ 22:59:57
URL: http://justshady.com/
Postat av: Anonym

Adam Tensta? :S

2010-09-29 @ 12:02:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: