Sidan håller på att byggas om och kommer inom kort att flyttas, ber om ursäkt om det ser lite konstigt ut! Ni kan maila musik till [email protected]

Varför emot Kartellen?
Follow duvetinte


Vet vad jag hatar mest av allt just nu??
Att det finns människor där ute som hatar på artister och svensk hip hop!

Sebbe från Kartellen ringde mig idag för att kolla att jag mådde bra eftersom jag låg på sjukhus, sen prata vi lite om morgon dagen och om intervjun.
Sen börja vi snacka om min fest som ska va om en vecka och jag frågade om han kunde gå ut på helger vilket han inte kunde, men jag sa mer eller mindre att jag önska dom kunde vara där och uppträda och svaret jag fick var både bra och dåligt. Dels att dom skulle tycka det va skit kul att köra men att jag skulle få problem med polisen. Men denna gång kommer dom inte köra på min fest. Men nästa gång jag har något så ska jag se till att dom ska uppträda!!

För mig är inte Kartellen kriminalitet, tyvärr, för mig är det något helt annat.
Och att Kartellen ska få problem för att uppträda är helt jävla kaos, varför ska dom inte få komma o uppträda på något ställe? Varför ska dom få problem?
Vadå? tar poliser o regeringer åt sig så pass jävla mycket att dom måste förstöra??

Självklart arr dom har hat mot polisen, det är väll inte konstigt, folk måste fatta att dom har hat mot dom och att rappa om det skadar väll inte? vem och vad skadas av det?

Men det är bara för att grundarna bakom kartellen sitter inne och polisen tycker väll att Kartellen går emot systemet och inte passar in!
Men jag har läst i intervjuer hur dom har gett råd till ungdomar att dom ska fortsätta med skolan.

Ärligt, lägg ner skiten och låt dom få fan uppträda i lugn o ro och hur mycket dom vill!!!
Kartellen är Älskad av folket men hatad av denna system som bestämmer, poliser osv....

Jag har med tiden lyssnat mer och mer på Kartellen, jag gillar det om gör och jag står för att tycka att dom är en av dom bästa just nu inom svensk hip-hop och jag vill se dom live, inte en gång, utan flera gånger!

Låt dom sjunga fuck aina, vadå? som om vi inte säger sånt dagligen?
När dom skriver sina låtar och när dom uppträder SÅ SKADAR DET INGEN, eller gör det?
Vem skadar dom då?

Fan, nu e jag arg.
Om dom ska uppträda, måste dom vara hemliga då? måste folk som ska ha festen inte få stolt göra reklam om att kartellen ska uppträda utan att få problem!

Jag ÖNSKAR att kartellen skulle uppträda på min fest, jag skulle göra reklam överallt o va JÄVLIGT glad att dom skulle uppträda!

Fuck it!

Fortsätt lyssna på kartellen och stötta deras musik!
Jag diggar dom väldigt mycket, så är det bara!!
Någon som har något emot det????


 

 

"Kartellen är inget kriminellt gäng, det görs inga brott i Kartellens namn. Alla medlemmar i Kartellen är frilansare. Kartellen är enbart ett musikprojekt. Vi tar inte parti för någon specifik färg på gatan, vår musik är för alla. Vi gör det här för kärleken till musiken och för kärleken till programmen. Vi skulle vilja att folk i programmen studerade istället för att knarka. Vi skulle vilja se ungdomarna göra något produktivt, istället för att göra brott. "

Taget ur ungdomar.se

Kommentarer
Postat av: SwaggerBoy

När det gäller att trakassera folk så ställer polisen alltid upp .. men när det väl gäller som t.e.x fallet med nancy som blev mördad i en förort till GBG så orkar som inte göra en ordentlig utredning. det enda dom gör i såna fall är att lägga upp lappar på dörrarna ifall folk har sett något!

Inte alla i polisen är korrupta men vill dom stiga i karriären så är korruptionen deras enda alternativ.

2010-01-29 @ 15:54:36
URL: http://swaglikethis.ning.com/
Postat av: Amir

Håller med helt, Kartellen kommer alltid finnas i förorten oavsett vad polisgrisen gör!.. Bigup till Sebbe , Kaka o babyface

Free Kinesen!



Peace!

2010-01-30 @ 12:02:38
URL: http://amirmeda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: