Sidan håller på att byggas om och kommer inom kort att flyttas, ber om ursäkt om det ser lite konstigt ut! Ni kan maila musik till [email protected]

Intervju med Labyrint
Follow duvetinte

Första gången jag hörde labyrint var innan sommaren då jag precis hade börjat skriva om svensk hip-hop! Redan då visste jag att dom skulle slå till stort.
Jag träffade Jacco för första gången under ett uppträdande dom hade under oktober 2009.
Hans första ord var " är det inte du som bloggaren" Tror att jag frågade redan då om en intervju!
Men intervjun skedde ett par månader senare!
Labyrint är en av mina favoriter just nu. Det jag tycker bäst om killarna är att dom är rätt jordnära och roliga!
Fick ett gott skratt under dagen jag var med dom, jacco var super glad också för att han hade köpt nya skor vilket jag kommer ihåg som bäst! haha! Men om jag ska sammanfatta vad jag tycker om labyrint i helhet så måste jag säga så här: Tung musik, bra scen närvaro och riktigt roliga killar. Eller har jag fel? Intervjun är uppdelad på två. Den ena är på film och sen är det lite på text eftersom att jag fick göra intervjun på tre olika sätt. Telefon, video och inspelning.
Här kan ni iallfall få höra lite exklusiva saker, få lite råd och se med egna ögon att dom brinner för musik. Men vi får inte glömma att vi får se ett gott skratt!

KLICKA PÅ PLAY FÖR ATT SE INTERVJUN MED LABYRINT

 


Bakgrund om Jacco
Jacco som egentligen heter Jacques mattar är född och uppväxt i Gottsunda.
Han är född 1986 i Kräftans tecken, ursprungen från Palestina och Sverige. Jacco har 9 syskon, men han bor hemma hos mamma just nu.

- det du ser är det du får.
Jacco beskriver sig själv som Snäll, rak, ödmjuk och gullig men har också sina dåliga sidor som Tex. att han skjuter upp saker o ting och är lite slarvig.

Jacco älskar att sjunga men en sak han absolut inte tycker om är att spendera tid i mickbåsen då han inte känner sig avslappnad.
Personligen så tror jag att Jacco har en liten blyg sida av sig själv, finns vissa saker han inte vågar göra och blir jätte blyg.
Vad han mins själv så har sång vart en stor del av hans liv, han har sjungit i stortsätt hela hans liv men aldrig tänkt på att ta det seriöst, det var hans vänner som pushade honom och satsa på musik!
Första gången Jacco spelade in var han ca 15-16 år och det var endas för skoj skull.
Men Jacco tycker fortfarande att han inte har börjat sjunga på riktigt en idag.


Hur ser du på svensk hip hop?

- Den är Nice.
Jacco berätta lite snabbt att han hade endas koll på det som var inne nu som Tex. Kartellen och Stor. Men tycket att den svenska hip-hopen borde kryddas mer och ta ett större steg upp

Varför på svenska och inte på engelska?
- Det är lättare att komma ut med sin musik och speciellt när man bor i Sverige.


Kommentarer
Postat av: Ebba

Kul med intervju! Det är roligt när du gör sånna :D

2010-02-17 @ 07:40:59
URL: http://ebbagratte.blogg.se/
Postat av: Binta

tungt gjort mälikäh ;) micketmicket bra tummen upp för dig o ditt jobb!



R.I.P Mohanned

2010-02-18 @ 02:23:01
URL: http://www.tonarsdotter.wordpress.com
Postat av: maki

du borde använda youtube ist för ubetoo d hakar upp sig hela tiden

2010-02-20 @ 02:51:21
Postat av: ShadyBoy

Slim Shady! :)

2010-08-20 @ 23:00:17
URL: http://justshady.com/
Postat av: s'

Hej! Vet du vad Jacco heter på facebbok?

2010-09-28 @ 13:05:09
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: