Sidan håller på att byggas om och kommer inom kort att flyttas, ber om ursäkt om det ser lite konstigt ut! Ni kan maila musik till [email protected]

Godis från Noname
Follow duvetinte

 

I väntan på nya albumet får ni 2 videos. Den ena är en OFF THE HOOK spoken word med både Poe och Sadge, och den andra är från en spelning Sadge hade på Urban Arts 2 för ett jättebra tag sen!

LYRICS finns under videon!


 

POE

Deras politik är oftast viril och otydlig.
När pengar är makt och ett liv blir odugligt.
När du lämnas i fack och ett liv med otur i?
Klär du känslan i svart, blir civil och olydig.

Och när du tröttnat på hatet, då tröttnar staten,
och skjuter ner dina syskon på öppna gator.
Dom döper kartor, söver överjaget..
och dom döljer svaren, för dom behöver slaven.

Sen försöker dom att skola dig i olika etapper.
Vore modigt att bjuda mig till olika debatter.
Med Aschberg i spetsen finns en hora till allt men
att sälja mig? Som att lyckas släcka solen med vatten.

För du ser..Jag är här på uppdrag att uppmana,
uppjaga utvalda att upptas till guds skala.
O med kunskap som vapen, göra dom till skjutglada,
skjutklara, skjut bara, slutplan att urarta!

Jag tjuvstartar, för jag har en ark att bygga.
Väljer två av varje sort när jag lastar bryggan,
men tänker inte göra samma misstag här framöver.
Babylon brinner..jag vill se när det svämmar över!


SADGE

Jag såg ljuset, det klarnade i bakgrunden
jag sov ljuvligt, men jag vaknade till mardrömmen
hoppar in o bryter upp dagarna till ett klart mönster
droppar skit o flyter som jag att skapar i badrummet

Jag vänder myntet o visar dig det du tror du har
visar dig taggar, när du dansar runt bland rosenblad
för vissa fattar men vi snackar som att ord är lag
dom hissar flaggan, o sen kacklar om att tron är svag

men floos är vad som håller hur vi gror tillbaks
ända från rosengårdarna upp till rosenbad
känn tanken, för vi pratar, fortfarande liv
o bränn banken med alla pengar, fortfarande i

så stäng av radion så snabbt, fort gör av med bevis
så får vi babylon på fall, har fortfarande tid
tog tag i ett beat med pennan o förvandlade din sagobild
till noname broder du kalla det för vad du vill!

 

 

SADGE spelar på Urban Arts 2!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: