Sidan håller på att byggas om och kommer inom kort att flyttas, ber om ursäkt om det ser lite konstigt ut! Ni kan maila musik till [email protected]

Vem kan Logic?
Follow duvetinte

Jag har ju skaffat mi gen Mac som alla vid detta lager vet haha. Det jag försöker nu lära mig är Logic som inte är så super svår, men jag kan ju inget om musikprogram och om hur man proddar! Jag har suttit i timmar för att lära mig själva grunden på att göra beats och det ser fan inte lätt ut!
Jag måste nog lära mig hur man sätter ihop olika instryment och hur man ändrar på dom för jag har så mycket ideer på beats men det är verkligen inte svårt! Behöver nog någon som kan visa mig grunderna på hur man gör.

Om någon vet bra videos man kan kolla på och lära sig i från får ni gärna skicka, eller om någon kan ge mig en privatkurs!

Kommentarer
Postat av: Jonas

Hej!



Jag skulle verkligen rekommendera dig att pröva reason istället. Funkar också på MAC. Du kan ladda ner en demo på deras hemsida propellerheads.se

Mycket lättare att komma igång i + att du får med mycket mer bra ljud att börja prodda med.

Reason och Logic går sen väldigt bra att använda tillsammans. Du gör alltså beatet i reason kopplar sen ihop det med logic och färdigar mixar det där samt lägger på rap/sång. Inte så krångligt som det låter.

Lovar du kommer komma igång mycket snabbare på det sättet.

2010-08-30 @ 21:52:53
Postat av: Du Vet Inte

jag har det där programmet och jag tycker den suger så hårt. Logic har vart det bästa jag testat hitils och jag har prövat en del

2010-08-30 @ 22:52:14
URL: http://duvetinte.se
Postat av: Smazk

Jag lärde mig reason först, sen fl, sen nu försöker ja lära mig logic.. logic e helt klart bäst av dom här tre, dom andra ger ett väldigt plastigt ljud .. men sen hänger mycket på mixningen också .. vilket ja inte kan än :P Men ANTON ILLEGAL! ÄR UTBILDAD i logic, utbildad för att lära ut ;) PÅ HAN MELIKA!!! Hälsa från mig att jag skvallra (Hihiii)

2010-08-30 @ 23:31:40
Postat av: Du Vet Inte

hahaha han ska faktis lära mig på lördag. jag har tvingat honom!

2010-08-30 @ 23:47:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: