Sidan håller på att byggas om och kommer inom kort att flyttas, ber om ursäkt om det ser lite konstigt ut! Ni kan maila musik till [email protected]

Intervju med producenten Leontin
Follow duvetinte

Leontin är en producent som jag samarbetar med vid sidan om. kommer släppa hans mixtape här på bloggen inom kort, har redan släppt två av hans låtar. Nu är det eran tur att lära känna honom lite bättre






Vem är mannen bakom Producenten Leontin?

- Mitt riktiga namn är Levente, men kallas för Levi eller Leo. Född 84! Bor i Borås nu, bodde i Gbg innan.
Pluggar, o sen så måste jag tillägga att jag o tjejen väntar barn i dec =)


Hur länge har du hållt på med musik och hur kom det sig att du valde just producent och inte rappare?
- Jag började 1999 leka lite med ett musikprogram me namnet Rebirth. Blev mycket techno o shit. Sen så
fastnade jag o började prodda o prodda o prodda, utvecklade olika stilar osv, så nu har de gått 11 år.
Jag fastnade för att kunna skapa egna melodier, egen musik, vara fri på nått sätt. De gillade jag. Nästan som
att man blev beroende.
Jag har testat på att rappa faktiskt, har låtar inspelade o så, har kört live oxå men allt detta var för skojs skull.
Men det är inte de jag vill hålla på med. Inget för mig.
Min dröm är att kunna jobba som producent och leva på det. Det är nog alla proddares dröm. Men självklart
håller jag på me musik för att jag älskar det, och jag kommer fortsätta tills jag inte orkar mer. Men de kommer inte ske, haha.


Vad tycker du om svensk hiphop, har du några egna favoriter?
- Jag tycker svensk hiphop är nice, gillar Stor, Pato Pooh, Parham, Medina, Labyrint osv osv osv osv. Men jag
gillar nästan mer o lyssna på skön reggaemusik o bara ta de lugnt.
Om jag ska vara ärlig så lyssnar jag mer på de jag själv producerar, när jag väl proddar alltså, än att lyssna på
annan musik. Det blir lätt så när man proddar mycket o mixar o mixar. För mig i alla fall.

Berätta om kommande Mixtape All in 1.
- Detta kommer bli mitt andra mixtape, men denna gång en mycket fetare tape som jag är väldigt nöjd med! Jag
står för alla produktioner.
Den kommer innehålla hiphop, reggae, pop/rnb och rock me rap.
Artister som: El Medico från Cuba, som har haft hit som "Chupa Chupa"
(http://www.youtube.com/watch?v=jyRnJbla3uk), Sam-E, Vito Eme ft. Danjah, Aycash, Parham, Desert Rose,
Helno, Tony Koma, Shazaam osv osv.


Vem har vart svårast att få med?
- Av de som är med, så har alla sagt ja direkt, så det var inte så svårt att få med dem.
Men resten jag frågade var tex Stor, Allyawan och Pato Pooh, men alla dem har sagt att de har för mycket att
göra, och det är förståligt. Men kanske nästa tape får jag me nån av dem, vem vet =)
Det som är jobbigt är att pusha folk att spela in o inte glömma av, det är lätt hänt. Sen så är jag tacksam över
att polare, artister som själva är med på tapet osv har hjälpt till att få med några av dem som är med. Jag vill
tacka er och ni vet vilka ni är!


Vilken låt är du mest nöjd med?
- Jag är nöjd me många av dem, många är bra tycker jag, men om jag ska nämna några så är det Parham, El
Medico mm. De går inte o säga bara en låt tyvärr hehe.
Plus att Alibi från Medina inte spelat in låten än, o jag diggar verkligen hans röst o allt, så han kan oxå bli en
favorit utan att jag ens hört låten för han är så jävla duktig på de han gör!

När är den beräknad att släppas och vart kommer man hitta den.
- Hmm, jag har funderat på nångång i sept, om allt går bra, väntar in några få låtar bara.
Mixtapet kommer ni hitta först på.....DUVETINTE.se!

- De var allt för mig, jag vill tacka Melika för en grym insats för de hon gör för svensk hiphop! Att hon gör de hon
brinner för! Tackar även för de här intervjun hehe, kom helt plötsligt.
Glöm inte kolla min hemsida www.leontinproductions.se - Där hittar ni allt gällande min musik, beats,
producingvideos, mixtapes/albums etc
.

Ha de bra alla!

/Leo

 

Kommentarer
Postat av: Leontin

Tack Melika för intervjun, de var roligt!



Ha de bäst!

2010-08-08 @ 17:51:19
URL: http://www.leontinproductions.se
Postat av: miah

gott!

2010-08-09 @ 12:14:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: