Sidan håller på att byggas om och kommer inom kort att flyttas, ber om ursäkt om det ser lite konstigt ut! Ni kan maila musik till [email protected]

Intervju med Paco
Follow duvetinte

För ett par månader sen av en slump träffade jag på Paco, eller Sandro som han heter. Han var på väg och skulle uppträda och jag gick för att se vad han hade och bjuda på. Jag ångra mig verkligen inte att jag gick dit, om ni inte hört pacos musik så är det ett måste! Jag skulle träffa upp honom för intervju men denna gång skicka jag frågorna till honom. Läs och glöm absolut inte att lyssna på musiken.




Vem är du?
- Mitt riktiga namn är Sandro och är född -89. Uppväxt i Hagalund i Solna där jag fortfarande bor. Spenderar mycket av min tid med musik, är det inte textskrivning så gör jag riddims/beats eller spelar gitarr. Annars brukar jag gärna koppla av med ett TV-spel =)

Hur kom du in i på musikbranschen?
- Storasyrran började spela blockflöjt när jag var runt sex år, så jag hakade på. Efter det har jag spelat piano och trummor, men jag blev inte intresserad av hiphop på riktigt förrän jag började DJ:a när jag var 14. Efter det så har jag börjat producera för att senare också skriva texter. Första texten skrev jag dock när jag var runt 13/14, har blivit mycket inspirerad av svenska artister. Då var det artister Blues och Advance Patrol, just nu är det allt möjligt. Mycket reggae.

Du har nyligen kommit ut med Levebröd, varför heter den så?
- En låt på skivan heter Levebröd och jag ville promota den extra mycket.

Du kör inte bara ensam, utan man brukar se dig tillsammans med två andra killar, berätta gärna för dom som inte vet vilka det är.
-Jag är med i ett nybildat kollektiv tillsammans med Marwin B och Briz Twang System. Vi arbetar som soloartister men gör väldigt många collabs och uppträder tillsammans. Just nu håller vi också på att starta ett band.


I skivan så finns det en låt som heter Sminkorre, vart fick du inspirationen för att skriva den låten?
-Sminkorre är kort och gott en benämning på dom brudar som tror att dom fina när dom egentligen är smuts och feeett keffa på att sminka sig helt enkelt =). Jag är fett trött på dom och därför gjorde jag låten.


Vad gör du annars när du inte håller på med musik?
-Softar helt enkelt.

Hur ser höst och vintern ut för dig?
-Fler låtar är på G! ;)

Paco´s egna ord
- Är du en grym keyboardist som kan spela reggae? Hojta! ;)


Denna klipp är ifrån när jag träffa Twang System, där får ni se dom live!

Paco - Nice mode

 

Vill ni höra mer musik klicka in här


Klicka in här för att höra mer musik på Twang system

För att ladda ner Paco´s senaste, klicka in här, helt gratis

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tung!! Han var riktigt grym, bra jobbat med intervjun

2009-10-28 @ 13:21:54
Postat av: isabelle

häftig header :)

trevlig blogg har du förövrigt också (:

kika gärna in i min blogg också :)

2009-10-28 @ 14:59:00
URL: http://isabellehalvarssonn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: