Sidan håller på att byggas om och kommer inom kort att flyttas, ber om ursäkt om det ser lite konstigt ut! Ni kan maila musik till [email protected]

Intervju med Hani
Follow duvetinte

Vad ska jag börja med, Hani är en nära vän till mig,  2006 var det året jag lärde känna honom och jag har alltid stöttat honom när det gäller hans musik! I mina ögon är han en riktigt duktig kille.
Jag ser fram emot vad Hani kommer att komma ut med i framtiden!

Men nu har jag gjort en efterlängtat intervju och nu får ni chansen att läsa vad han tycker om svensk hip hop och vad som hände mellan han och RMH!
Tack Hani för intervjun!
Jag hoppas inte, utan jag vet att ni kommer att gilla intervjun!






Bakgrund

Hani 26 år född i tecknet skorpion, Uppväxt i Uppsala men idag bor han i Stockholm.
Hani flyttade hemifrån när han var 17 år men bodde kvar i Uppsala och för ca 6 år sen flyttade han till Stockholm för att plugga musik produktion och satsa på musiken. Hani har tre syskon, två äldre systrar och en lillebror, blev uppfostrad av 3 kvinnor.
Hani är en väldigt envis kille och han tycker själv att det är en av hans negativa sidor .
Förutom att han har bra självförtroende och beskriver sig som snäll, gullig och söt gillar han att pröva på det mesta och blir oftast bra på det. Hani har både dansat breakdance och spelat basket, han spelade basket i ca 8 år och dansade i 12 år.
Idag bor han tillsammans med sin flickvän och när han inte jobbar med musiken jobbar han på MQ.

Bakgrund om Musikbranschen
Allt började med Hanis kompis Rastagard som frågade om han ville sjunga i hans låt och Hani ville inte det från början eftersom han ville rappa och det var under den tiden Ken slog igenom och detta var när Hani var 18 år gammal.
Men Hani testade och tyckte sen att det lät bra och fortsatte med att sjunga och träna. Han har aldrig gått och lärt sig att sjunga utan haft en sångcoach under inspelning av vissa låtar.
Efter det köpte Hani en egen studio och började spela in en hel del låtar som han sedan la upp på nätet, en låt för varje dag under en månad.
Det var under den tiden tyskarna fick upp ögonen för Hani och detta var under tiden han bodde i Uppsala.
När han flyttade i Stockholm fick han kontakt med Warner Music men dom ville att han skulle spela in låtar som liknar det Darin sjunger vilket Hani inte ville och tackade nej.
Tack vare att Hani hade spridit sin musik så pass mycket på nätet blev han stor i tyskland och han fick väldigt mycket beats från tyskarna.
2006 fick han åka till Tyskland  tre gånger, vara att två var förband åt Massari och Horace Brown , den tredje var hans egna show. Under det året turnerade han i Sverige och hade shower runt om i olika städer. 

Vad har fått dig att fortsätta med musiken?
- Det är för att jag brinner för musiken.
Musik är något Hani verkligen älskar och han ser inget som kan stoppa honom för att fortsätta med musiken.
Hans familj har alltid stöttat honom från början och ingen har tvivlat på honom.

Vad hände mellan dig och RMH?
- Grejen är att RMH är grymma, vissa som är med gillar jag och vissa andra inte. Det som hände där var att jag hade en jätte bra producent vid namn Keione och allt gick jätte bra tills det sa stopp.
- Dom började satsa på Adam, som alla andra skivbolag lovar, det är din tur snart och man går runt och väntar och till slut så kände man att man inte orkar.
- Jag kan inte sitta och förlita mig på folk som hela tiden säger : det kommer snart, det kommer snart.


Hani hade inget kontrakt mellan honom och RMH utan det var mer ett muntligt avtal och mer som vänner.
Under den tiden fick han massa erbjudande från tyskar och amerikanare som han skickade i sin tur vidare till RMH som inte gjorde något och där med hände det inget.
Under ett års tid hände det inget alls från RMH´s sida och Hani fick ett erbjudande av en kille i Malmö som ville signa honom, men Hani ville veta vad dom hade att erbjuda  och han åkte ner till Malmö för ett möte.
Under mötet så ringde den här mannen till en producent från Canada som heter Beat Merchant som Hani hade velat jobba med sen ett tag tillbacka.

- Och när jag ser en annan person som jag aldrig har träffat innan göra det här för mig, och låta mig snacka med den här producenten och höra att den här producenten säger: Hani jag har gjort tracks till dig, vi kör igång.

Det där fick Hani att börja tänka efter lite om det var värt att sitta och vänta på att RMH skulle göra något eller om han skulle gå vidare, men Hani tog sitt beslut och slutade på RMH.
Dom kom till och med hem till Hani och visade upp Adam´s nya skiva och vissa av låtarna hade dom sångare som inte ens var med i RMH medan Hani som var med i RMH inte fick vara med i en enda låt.

- bara det gör att det blir ett stort nej mot bolaget.

Hani ångra sig inte en i dag att han hoppade av RMH och enligt folk så har RMH Sparkat Hani.

Vad hände mellan dig och solomoz ?
- Vad ska man börja med, han signade mig till sitt såkallade bolag "Myhype"

Hani Berättade att dom hade ett kontrakt men det var aldrig ett riktigt kontrakt utan det var mer som ett management avtal mellan dom två och inte med Myhype
Solomon såg till att Hani fick samarbeta med Ishi Ceo of 2stripes Music som skulle producera hela Hanis debutalbum.
Allt gick bra tills Managern (Solomon) började lägga sig i runt produktionen, musikstilen osv.
Detta ledde till att Ishi (producenten) fick nog utav managerns beteende och sa stop till allt, eftersom att ishi inte jobbar på det sättet, utan på sitt sätt.
Och vi har ju alla märkt vilka hits han har levererat.
Där stod Hani utan producent skivbolagen väntade på nästa singlar/album men inget kom fram pga hans manager.
Efter ett par månader länkades Hani ihop med Pitchtunes 2 otroligt grymma producenter Salle & Max, dom såg till att fort skapa en ny stil och ett par grymma singlar.
Singel nr 2 skulle släppas sommaren 2009 mixad och mastrad, konvolut färdigt och allt skickat till bolaget.
När de var dags och singel nr 2 skulle släppas, släpptes inget.
Enligt managern så la han skulden på skivbolaget, att dom var sega och inte gjorde sitt jobb!
Det var då det tog stop för Hani, ännu en gång inget, men denna gång väntade folk på en uppföljare av hit låten Wait Forever.
Och pressen lades på Hani som är ansiktet utåt i det hela.
Hani tog sitt avtal mellan sig och Solomon (managern) samt licens dealen dom hade med Bonnier Amigo, sökte upp en advokat och fick klartecken av att kontrakten inte stämde.
Avtalet mellan han och Solomon bröts, och nu står Hani på egna ben igen men kämpar.

- Jag behöver ingen manager för att klara mig, jag behöver mig själv och dom som verkligen tror på mig hela vägen.
inga tomma löften, inget bullshit. "It aint just my succés it's yours to"

Du samarbetar med en del från andra länder, kan du avslöja vilka?
- ett par veckor sen blev jag kontaktad av två producenter som är signade till Jim Jonsin i Miami som bla har producerat Lil wayne “lolipop”
Och just nu håller Hani tillsammans med låtskrivaren Beoar på att skriva en låt till Kelly Roland samt andra artister.

Hur ser du på den svenska hip-hop  scenen?
- Hip hopen i sverige, det är som om alla har gått med en sekt. ALLA ni VET, alla ni har dissat varandra och jag ska inte nämna namn, alla hip hop bolagen och då snackar vi om allt från..... , nä jag vill inte nämna namn men alla i hela sverige.

Hani gillar inte alls det han ser och det han hör eftersom han tycker att alla är falska mot varandra och enbart snackar skit. hela grejen är en sekt alla dessa hat bloggar it's them people.

- När någon säger svensk hip-hop i sverige då säger jag först Lazee , J-son och sen säger jag Adam Tensta.

Annars lägger Hani en diss mot svenska hip-hop scenen, bara tre person han själv tycker har lyckats!

- Resten får endå hata mig hur mycket ni vill.. FÖR jag vet att ni bakom min rygg snackar skit… "Y'all aint shit, Y'all just tired of your selfs"

Vinter & vår
Hani kommer att fortsätta satsa på musiken, träffa olika skivbolag och har lite inbokade möten.
Kommer inte bli några uppträdande ännu, utan bara fokus på att göra ny musik samtidigt som han försöker bli signad till ett seriöst bolag utan att det ska skapa honom mer problem
Självklart kommer Hani ta lite semester och åka till Paris.


Hani - Deep Love

Hani - Blanded

 


Följ Hani på Twitter
För att höra fler låtar klicka in här.

Kommentarer
Postat av: Baloo Khatch

Shoo Hani broder, ja tycker du e jätte duktig och ja hoppas du lyckas me allt mannen, ge inte upp och fortsätt me musiken ;)!! och de där som du sa om att folk e falska och äckliga hehe ja håller me dig upp till hundra procent, ja har själv vart me om vissa äckliga och falska situationer och ja förstår mig inte på sånna människor seriöst!! men ja vet sanningen oxå om RMH och ja e på din sida, ja fick oxå reda på att dom började ignorera dig och satsa mer på adam, men du gjorde rätt som gick vidare och sket i dom ;)!! men du får ha de så bra och lycka till me allt brorsan ;)!!! take care, your man Baloo ;) hehee

2009-11-27 @ 08:22:16
Postat av: Anonym

Vem tror han att han är som snackar skit om svensk hip-hip.

Som ett litet barn skyller han ifrån sig hela tiden på att de är hans managers och producenter för att han inte släpper skiva har han tänkt på att det är att han är SÅ jävla KEFF så dem vill inte förlora sitt ansikte pga av en pedofil....



Stäng din mun om svensk hip-hop hani

2009-11-27 @ 08:59:37
Postat av: Malle - Hockeyfru

riktigt bra intervju!!

2009-11-27 @ 09:06:09
URL: http://mysunshinestory.blogg.se/
Postat av: Lesi

Vem är han här ens? Seriöst jag har aldrig hört talas om han?? :S

2009-11-27 @ 09:06:26
Postat av: Erica Guldbrandzén

Hej! :)

Jag är med i veckans blogg hos http://vmk.blogg.se och det skulle vara jätte snällt om du kunde rösta på mig! Jag är nummer 2! :)



PUSS

2009-11-27 @ 09:29:29
URL: http://fightforme.blogg.se/
Postat av: vesna

-:)

2009-11-27 @ 09:31:07
URL: http://vesna.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Ja det tycker jag man ska testa om man har tid, så mycket godare än det man köper =P. Ha en trevlig fredag! Kram

2009-11-27 @ 11:00:03
URL: http://girlinlove.blogg.se/
Postat av: NIKLAS

Oj , hehe sorry ;)



Vad gick du för program på gymnasiet då?

2009-11-27 @ 11:55:58
URL: http://niklasvikt.blogg.se/
Postat av: Claudia

haha jaa eller hur :P

2009-11-27 @ 13:43:57
URL: http://claudiias.blogg.se/
Postat av: Emmeli

tack så mycket:)

2009-11-27 @ 14:12:54
URL: http://emmeliluu.blogg.se/
Postat av: Du vet inte

Svar till Baloo Jag ska be Hani läsa kommentaren och svara på den själv! Finns inte så mycket jag kan svara på! Men bara det att falskhet finns överallt tyvärr! Jag gillar både Hani och Adam o många som är med i RMH! men tyvärr så är det så i musikbranschen, jag har själv aldrig upplevt, men jag har sett mycket.



Svar till Anonym Men är det inte sant? hur mycket har du sett som händer i musikbranschen? ärligt? det är tyvärr jävligt falskt, hur många artister har inte kommit till mig och snackat skit om varandra och berättat deras hemligheter för att jag ska läcka dom! Det Hani säger stämmer till en del, alla snackar skit om varandra, men framför varandra kallar dom varandra för "brorsan" jag ser det varje dag! Men visst, jag överdriver när jag säger alla, men fan 90% men jag skrver inte det dom berättar till mig för det angår inte mig! Men de e så det ligger till! Det är sanningen!!!! Men har inte Manager uppgift att satsa och göra allt? om man tycker att någon är keff så är man inte en persons manager över 1 år.. eller? Men du kan väll börja stå för vem du är?



Svar till Lesli Nä men det är väll därför jag har lagt upp denna intervju så att folk som inte vet vem han är får veta det!!!!!!!!!

2009-11-27 @ 16:00:38
URL: http://duvetintee.blogg.se/
Postat av: Hani

Till våran kära anonyma idiot som ber mig hålla min käft, som knappt vågar skriva sitt namn.



Först och främst hatar ja inte på någon producent

bara manager och bolag jag vart på.

För de andra, vad vet du om mig?

Du kallar mig för pedofil hur gammal e du?.

en gång till svensk hiphop ? finns det?..



Nästa gång du vill va uppkäftig och kommentera

använd ditt riktiga namn.

Sitt inte och göm dej bakom din lilla dator

och tro att du kan skriva en massa kommentarer

u cant. nästa gång du skriver våga skriv ditt namn

annars behöver du inte ens lägga näsan i blöt!



Baloo du e bäst man du förstår vad jag menar

med hela intervjun.

Bless u man

2009-11-27 @ 16:48:08
Postat av: tussi

Du är jätteduktig Hani! Fortsätt kämpa, du kommer bli stor, jag tror på dig! /atusa

2009-11-27 @ 17:02:34
Postat av: Baloo Khatch

Ja så klart hanii hehe ja förstår upp till 100%, ja har själv vart me om de och ja vet hur folk kan vara!! Dom får för mycket luft och tror att dom är bäst i hela världen och kan köra med andra folk hur dom vill. Dom kan dra åt helvete, kör ditt eget race broder och lycka till, ge inte upp ja tror på dig ;)!! May God bless you to my brother :)!!

2009-11-30 @ 14:36:07
Postat av: Hani är falsk

Först pratar dåligt om RMH och nu om myhype som har hjälpt honom mycket i hans karriär. Myhype betalade ishi väldigt mycket pengar för att slutföra Hanis album men 2 stripes music misslyckades med uppgiften. 2 stripes blev stämda av myhype och Hani fick vänta.



Hani har avtalstvist med Ayesha, lady v, Dj Krusty, Ishi, Rmh, myhype, bonnier och många fler. Enligt en källa så sa Solomon upp kontraktet och valde att satsa på ett musik projekt med Hanis bästa vän och en tidigare vd för stureplan. Hani blev dumpad på grund av sin attityd och dåliga prestation i studion. Alla vet att Hani suger live och utan outotune är hans röst kass

Hade han haft grova problem med sin tidigare manager skulle han dragit han till tingsrätten. Hani är bara ute efter promotion.



2009-12-15 @ 00:08:17
Postat av: john

haha är de inte så jäva obvious att de e horunge solomon som skrivit det där inlägget? hahaha...



Ne tyvärr solomon du hade fel! hani har haft en och samma manager i nu 1 år och fortfarande väntat, men inga problem har dykt up, undrar varför?.

Jo för att du solomon är en blåsare. RMH blåser folk. vilka är kvar i rmh nu mer? ingen!..



Jag tror inte han tog upp något i tingsrätt pga att det är slöseri med pengar och ork, på en jävla kuksugare som heter solomon. Som försökt signa mig med.. myhype ägs av solomons hora till fru!..

2010-06-20 @ 22:10:31
Postat av: ShadyBoy

Eminem is the king!

2010-08-20 @ 23:01:37
URL: http://justshady.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: