Sidan håller på att byggas om och kommer inom kort att flyttas, ber om ursäkt om det ser lite konstigt ut! Ni kan maila musik till [email protected]

Svar på era frågor
Follow duvetinte



Diane frågade
:

hur länge har du bloggat?
Svar:
Jag  börade blogga i Mars 2007 men jag har bytt 3 ggr och detta är min 4e Denna blogg starta jag Feb 2009.

varför började du blogga

Svar:
Under 2007 föll jag i en rätt grov depression, för att ta det kort  så ville jag inte prata om saker som hänt mig under mitt liv och därför tyckte min vän Sandra att jag borde blogga. ville inte till en början, men här är jag, snart tre år senare och har en av dom största hip hop bloggarna.

Anonym frågade:


Varför starta du upp denna blogg

Svar:
Just för att hitta en blogg som jag själv trivs med och skriva det som jag verkligen känner att jag vill skrva, jade hade väldigt många planer för denna blogg som jag börja uppfylla nu. Jag kan säga att min blogg blev på riktigt när jag fyllde år och fick denna grymma design, annars så var min blogg en helt vanlig blogg som skrev lite om svensk hip hop! Jag ville bara ha en blogg som inte är som alla andra och det har jag!

Ebba frågade:

Vilket är ditt besöksrekord?
Svar:
Eftersom jag inte ens berättar hur många läsare jag har så kan jag inte säga vad mitt rekord är!

Varför heter du Du vet inte?
Svar:
För att när jag va ung var jag tvungen och spela ett spel, jag var alltid glad och va den som skulle ha mest uppmärksamhet, varför? jo för att jag inte ville visa den riktiga Melika.
Folk går runt och säger "fan vad jag hatar melika" Varför? "hon e fett kaxig, hon leker ball"  Och anledningen är just det att dom som mest hatar mig är dom jag kände när jag va yngre. Men det har tagit en hel del skada på mig nu och därför heter jag "du vet inte" eftersom folk inte vet saningen.
Och jag hade tänkt och byta blogg namn 1 månad efter jag startat denna blogg, men hell no jag är "du vet inte"

-
Jenny frågade:

Varför just hip hop?
Svar:
Jag har alltid lyssnat på hiphop/R&B och jag började skriva om det i Maj/juni. Började med att jag hitta en lista på massa "artister" och dåt skrev jag att vissa inte bör kallas för det och folk tyckte att jag inte visste ett skit och där med började jag blogga mer och mer. Första intervjun med Ali från Medina sen Al Azif, Danjah och listan fortsätter. Desutom hade jag under den tiden många bekanta som höll på med svensk hip hop och jag skälv lyssna mycket på svensk hip hop tyckte jag att detta var perfekt!




Jerry frågade:

varför intervjuar du aldrig STOR eller Fille? Jag tycker att de kanske är bland de 2 bästa rapparna i Sverige.
Svar:
För att Stor är lite åt Diva hållet och Fille hade tyvärr inte tid då jag skulle göra intervju med Ison! Jag har frågat Stor om han skulle kunna ställa upp på en intervju och han svara Ja, fick hans mail, mailade honom och han säger en dag, men svarar aldrig för att bekreta tid och platts! Mycket med mina intervjuer har med hur människor är som person, det är ett av dom stora anledningarna för intervju! Fille är en av dom jag vill verkligen göra en intervju med eftersom han är en av mina favorit artister. Stor är jävligt grym också, eller han är rätt duktig men jag är inte den som bombar någon för en intervju, det har hänt att jag verkligen har vart på en människa, men det gör jag för att dom personerna är svåra och få tag på!
Det är upp till Stor själv om han vill att jag gör en intervju eller inte!
Men fille är en av dom bästa rappparna i sverige och det är riktigt synd att man glömt bort den gamla generationen!!!

Kan du tänka dig att bli den nästa Ametist?

Svar:
när jag började skriva om svensk hip hop så var det många som gämförde mig med henne, hon är en riktigt grym tjej och det hon gör är riktigt bra!
Självklart skulle det va nice och ha radio program och snacka om det man verkligen tycker om, men jag tror inte att jag skulle kunna bli nästa Ametist eftersom jag drömmer om att jobba med något helt annat och har detta som Hobby/jobb vid sidan av allt annat!
Men det finns INGEN som skulle kunna ta Ametist platts!

Nico frågade:

Vem är sveriges bästa Dj?

Svar:
Hade jag fått den frågan för 5 år sen hade jag sagt Dj Milo, men idag så säger jag Preview! Finns INGEN som honom, han är riktigt grym dj och han är sveriges bästa! Han vet exakt hur han ska få igång en människa.
Varför tror ni jag hängde så mycket på Layer cake? för att dom hade den bästa Dj! En Dj som vet vad publiken vill ha finns inte många av, en dj som vet vad och när han ska spela sin musik och han är grym på det mesta!
Dj 2MUCH är också väldigt högt på min lista när det gäller enbart hip-hop.


Vilka klubbar hänger du på?
Svar:
det va en hel del på Layer cake eftersom det fannas tyärr inga andra hip hop klubbar!
Men den senaste tiden har det varierat och offtast vart på releasfest, uppträdanden och andra händelser.

vilka svenska hip-hop artister tycker du är snygga?
Svar:
Aa det är en bra fråga.
Borde jag berätta eller ska jag hålla det hemligt?
You tell me, ska jag svara på detta?




Jerry  frågade


Vilka bloggar smygläser du?

Svar:
Självklart läser jag några av mina vänners bloggar men sen läser jag:
Kissie
Kenza
Ametist
J-son
MBFIMG
Detta är dom jag läser dagligen.


daamn Frågade:

Du är fin, men vet du vad som skulle spica upp bloggen?
Att du spelar in en hemmavideo i webcam eller något där du shakar till låten Miss Fatty med Million Stylez

Svar:
HAHAHHAHAAHHAAH, vad ser jag ut som? du vet det finns redtube o youp.... för dessa videos som du vill se.



Anonym rågade:


Jag är ingen "hater" men jag undrar liksom om du inte "tar åt dig så mkt av dom" vrf skriver du då i varje inlägg om folk som hackar på dig? ignorera bara orka med dom. Ellr hur hihihhi
Svar:
ignorera gör jag, men ibland är det kul och påpeka, fast nu ska vi inte överdriva, varje inlägg? tror att du har läst fel. ibland måste man skriva att om man hatar så är det för att man har rätt..

Anonym frågade

varför gör du inte så mkt videoinlägg där du typ driver med folk på tunnelbanan o så? HAHA såg dom på youtube, skitkul =D!

Svar:
Har inte haft den tiden och möjligheten. men jag gör fortfarande sjuka filmer men lägger inte upp dom på youtube utan dom kommer upp i min blogg.


Sia frågade:


vad för typ av killar gillar du
Svar:
Jag vet inte exakt, men jag gillar absolut inte killar som är "håriga" hahaha"
Killar som har babyface är något jag verkligen tycker om..
men det kan variera...

Kommentarer
Postat av: Ebba

Okej ;) Tack för svaren ;O

2009-11-30 @ 07:02:08
URL: http://ebbagratte.blogg.se/
Postat av: My Perfors

:D Vilken underbar blogg. Länge leve hiphop.



Mycket med kärlek.



Jo, är det du som har designat den?

2009-11-30 @ 07:21:49
URL: http://mytwofourseven.blogg.se/
Postat av: Yasmin

Haha så lite så ;D

2009-11-30 @ 07:34:16
URL: http://yasseh.blogg.se/
Postat av: Madde

Hej! Allt bra hos dig idag? Kram /M

2009-11-30 @ 09:30:29
URL: http://maddisenj.blogg.se/
Postat av: mathilda

joho, de e bra :D sj?

2009-11-30 @ 10:19:17
URL: http://tthisisreal.blogg.se/
Postat av: Erica Guldbrandzén

Sv: Hej! :)

Här är allt bra, själv då?

Tack detsamma!

2009-11-30 @ 14:18:58
URL: http://fightforme.blogg.se/
Postat av: Anonym

OKej dom andra blogagrna förstår jag men vafan läsa kissies blogg för? gilalr du humorn eller. Den tjejen e ju ett skämt. Vad tycker du?



Fulare människa får man leta efter

2009-11-30 @ 19:56:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: