Sidan håller på att byggas om och kommer inom kort att flyttas, ber om ursäkt om det ser lite konstigt ut! Ni kan maila musik till [email protected]

1 April blir det olagligt
Follow duvetinte




Från 1 April blir det olagligt att ladda ner film och musik!

Det är olagligt överhuvudtaget att ladda ner. Men enligt den nya lagen kommer det va 100% olagligt och bötern ligger på  1000 tals kroner dvs upp till 300 000 kr!
Det ska tydligen va en demonstration mot ipred-lagen som träder kraft imorgon!

Det blir desutom lättare att få fram Ip nummer samt namn på vem det är som laddar ner och delar med sig filerna!


Frågan är, Hur många kommer lyssna på denna lag?


Piratebay har kommit på ett system så att man kan dölja sitt IP nummer på ett eller annat sätt. Men för att ta del av den känsten kostar det ca 100 kr i månaden!

Men i Tidningar står det att de är lag mot fildelningar, Så betyder det att det ska bara vara mot dom som delar med sig av dessa filer eller är det oxå för dom som laddar ner men ej laddar upp?

På Gt expressen står det mer om hur DU drabbas av denna nya lag. Klicka in HÄR för att läsa mer.





Kommentarer
Postat av: jenny

Sv: Ja hahaha skit viktigt speciellt när man laddar ner själv:p Skrev en krönika om den i clubstockholms hemsida också:D



Jahaa okejjj, säg till när du byter adress då:)!

2009-03-31 @ 14:47:50
URL: http://jennyorahim.blogg.se/
Postat av: jenny

Sv: Samma här haha, vilka serier tittar du på? Hur ska du göra, ge lite råd:p



Okejj!

2009-03-31 @ 14:53:30
URL: http://jennyorahim.blogg.se/
Postat av: sandra

sv: jag håller med om vatenda ord du skriver. men jag bryr mej inte. jag gör inlägg så att andra ska få se att alla kan få såna kommentarer. jag fick ett mejl av en läsare som var jätteledsen för att folk skrev en massa saker till henne, jag förklarade att det är många som får såna. efter det så struntade hon i det.



och det är många som har sagt att de känner igen sej och en del har fått se samma personer skriva till dom. Så en del tycker faktiskt att jag hjälper dom. Men jag kan hålla med om att man bara ska skita i det, inte uppmuntra, men om jag kan få folk att förstå att alla får såna så tycker jag bara att det är bra!

2009-03-31 @ 15:04:40
URL: http://hotstuffbysandra.blogg.se/
Postat av: ELLEN [alatariiel]

sVAR: Tack! :). Gör tyvärr inte designer eller så "/.

2009-03-31 @ 15:46:09
URL: http://alatariiel.blogg.se/
Postat av: michelle

sv: aha ? hur gammal..

2009-03-31 @ 16:23:09
URL: http://hollywoodfreak.blogg.se/
Postat av: Budda

Ja lagen suger svettig raggsocka: Kan inte säga att jag är stolt över att ladda hem musik och film som andra kämpat som fan för att få till. Men pga så många mellanhänder så är priserna helt sjuka för en musik-cd och Dvd, hade gått med på 50 kr för en musik skiva och 80kr för en dvd film ungefär, men idag är det fan mer än det dubbla beloppet som gäller. SJUKT. Men sluta ladda kommer jag INTE göra.

Postat av: A-palle

Det är bara olagligt att ladda upp och ner UPPHOVSRÄTTSSKYDDAT material!



Och det blir ju inte lättare att få fram ip-nummer. Det är ju skivbolagen som får kräva internetleverantörer på privatpersoners ip-nummer(helt jävla sinnessjukt).



Men det spelar ingen roll. Piraterna kommer hitta på nya och bättre sätt.

2009-03-31 @ 22:52:25
URL: http://apalle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: