Sidan håller på att byggas om och kommer inom kort att flyttas, ber om ursäkt om det ser lite konstigt ut! Ni kan maila musik till [email protected]

Jag blir så jävla arg
Follow duvetinte



Jag kan tänka mig nästan den känslan att bli tvingad!

2007 bröt jag ihop pga en hel del grejer som hänt i mitt liv. Jag blev tvingad till en akut läkare som sen skicka mig vidare till ung & vuxna.. Fick träffa en Psykolog och en vanlig läkare.
Jag är öppen om detta eftersom jag inom en snart framtid kommer att jobba med ungdomar.
När jag väl kom dit fick jag ett papper att fylla i. Det stod fråger som
"hur offta tänker du på döden"
"har du försökt begå självmord"


kommer inte ihåg exakt alla frågor, men något sånt var det. Men ju högre poäng man har destu värre är det.
När jag lämna in svaren och dom kolla resultat va dom jätte höga.
Vi satt där en stund prata om allt mellan himmer och jord.
Men jag ville inte berätta för mycket eftersom jag inte kunde lita på någon. Fast svaren på frågorna berätta det mesta.
dom ville ha nr till min mamma, men hon va bortrest och jag hade bara min syster här hemma.
Men efter en stund sa dom att dom "måste" lägga in mig på psyket. dom sa exakt så här
"du är i en stor fara att skada dig själv"
Vilken 21 åring vill höra att man måste ligga inne på sjukhus? dom sa att dom har den plikten att tvinga någon oavsett.
jag bröt ihop börja gråta och sa olika saker för att slippa.
Men jag slapp allt och istället gav dom mig olika piller som jag skulle äta så länge, men att dom skulle ringa min syster.
När jag själv ringde min syster så sa jag att jag aldrig vill läggas in.
Hon tyckte att det kanske var en bra ide att jag borde läggas in för att få den hjälpen jag ville behövde.
Men ett nej blev det och jag ville inte ens ha tabletterna.
Jag köpte dom och sen gick till min moster för att prata med henne om detta.
Hon gav mig en hel del råd och jag börja äta anti-depp tabletter.

Jag är glad att jag har ätit alla dessa tabletter och jag är glad att jag har har haft en familj som har verkligen tagit hand om mig när allt har vart som värst.
Det positiva i det hela är att, tack vare denna händelse så är min mamma och min syster mina BÄSTA vänner!
Utan dom så skulle jag aldrig ha levt idag.

Men att någon ska bli tvingad på bara 10 min är helt idiotisk! Man kan inte dömma någon på 10 min. De går inte.
Det tar mer en så. Ett problem går att lösa med tiden, men inte att tvinga in en stackars 18 åring.
Men att gå till en spykolog är värt det om man mår dåligt, men det är tyvärr inte lätt att hitta en bra psykolog.
Därför är jag glad att jag har mitt intresse och vill bli den personen som verkligen lyssnar och hjälper..!!!

Det va min historia.....


Kommentarer
Postat av: Nilufer

Det är dom gör som är fel... dom tror folk e psykade .. folk vill ba prata och reda ut saker men istället skickas dom till psyke där dom blir ännu mer psykade.. politiker, ayna, behandligshem och allt det där dom tror dom vet det bästa men så är det inte!!



Åhhhh blir arg faaaaaaaaaaaaan! =@

2009-08-28 @ 23:01:27
URL: http://nulleew.blogg.se/
Postat av: jenny

fint att du vill jobba med unga det passar nog dig:)

2009-08-28 @ 23:01:44
Postat av: Nilufer

Du kommer bli/ är en underbar person som kommer hjälpa ungdomar! . Jag tror på dig och det bäst aär ju att du också tror på dig själv! ;)..

2009-08-28 @ 23:05:31
URL: http://nulleew.blogg.se/
Postat av: Nilufer

Du behöver inte säga nåt ;). Det kommer från hjärtat Melika. <3 Fortsätt med det du gör! =D..



Hahah bror blir 23 idag =P..

2009-08-28 @ 23:33:59
URL: http://nulleew.blogg.se/
Postat av: Erica

jo, ska vara med kompisar & sånt! (;

dsj?

2009-08-28 @ 23:45:02
URL: http://eswensson.blogg.se/
Postat av: jenny

Tackar haha det har jag ockso:D



Fan vad sjukt att vorden tvingar in en i psyket, jisses!

2009-08-29 @ 02:33:45
URL: http://jennyorahim.blogg.se/
Postat av: ronja-Finlandssvensk

det är ju precis så det inte skall vara

2009-08-29 @ 08:43:49
URL: http://storstadskvinna.blogg.se/
Postat av: denise malmqvist

hej! jo ag ar i Sverige, haha typ ingen visste att jag skulle komma lol jag ska overaska en kompis som gifter sig idag ;) vad ska du gora i helgen? du kommer bli en fantastisk hjalp till manniskor som har det svart

2009-08-29 @ 10:30:24
URL: http://mrsstrowder.blogg.se/
Postat av: Caroline, LINA FRANKღ

Kikar in här babe :-)

2009-08-29 @ 14:25:41
URL: http://carolinefrank.blogg.se/
Postat av: A2K

Det är inte lätt för unga nuförtiden. Svårt att hitta bra psykolog. Det blir oftast att de skriver ut felaktiga mediciner och bedömer vissa patienter lite för hastigt.

2009-08-30 @ 21:56:27
URL: http://www.a2ktheproducer.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: